הרב אפרתי: להמשיך להגיע למקוואות ללא רישיון

הרב אפרתי התייחס לסקר המכון לאסטרטגיה ציונית שהציג בעייתיות בנושא הרישוי של המקוואות והאשים אותו בחוסר ניקיון כפיים בליברליות ובמטרה להחליש את המקוואות והבלניות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/10/15 11:41 טו בחשון התשעו

הרב אפרתי: להמשיך להגיע למקוואות ללא רישיון
אילוסטרציה: uri Lenz, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: uri Lenz, פלאש 90

הרב ברוך אפרתי התייחס בשו"ת ב'כיפה' לנושא המקוואות ללא רישיון עסק וקבע כי אין להתייחס לנושא הרישיון אלא לעניין הניקיון בלבד.

"מדוע הרבנים לא מוציאים פסק הלכה שאסור לטבול בכל המקוואות שאין להם רשיון עסק, כמו שהמכון לאסטרטגיה ציונית בדק ומצא שרוב המקואות פועלים בלי רישיון, בעיקר ביו"ש?", נשאל הרב שטען בתשובה כי הטענות כנגד המקוואות נועדו כדי להחליש אותם.

"כאשר אין תקציב ראוי להפעלת המקואות, וכאשר הבלניות המסורות עומדות תחת התקפה מגורמים ליברלים המבקשים להחלישן שוב ושוב, כאשר מחקרים עולים ממכונים שאין להם קשר למושא הנחקר, וכאשר עיתוי תקיפת המקואות ממתין עד לאחר הבחירות-אנו יודעים להטיל ספק גדול בניקיון המחקרים הללו, הרבה יותר מנקיון המקוואות", מאשים הרב אפרתי.

הוא מוסיף כי ודאי צריך שכל בית עסק בישראל יהיה עם רישוי, אולם בינתיים הוא סבור כי מותר הלכתית לטבול במקווה ללא רישיון עסק פורמאלי, ובלבד שהמועצה הדתית דואגת לניקיון כדבעי וכפי שנשים באזור מתרשמות.

"אם יש מקוה שאכן יש בו בעיה של ניקיון, יש לדווח למשרד הבריאות ולמועצה הדתית, ואין לטבול בו אלא במקוה נקי ומסודר. רישיון אינו התנאי הבסיסי לכך", פוסק הרב אפרתי.

כזכור, אתמול פורסם ב'כיפה' המחקר שנערך בידי המכון לאסטרטגיה ציונית חושף מצב אבסורדי בו רוב המקוואות בארץ פועלות ללא רישיון וללא פיקוח, כשביו"ש, בירושלים ובתל אביב האחוזים מגיעים ל-90% ויותר.

בבדיקה שנערכה בקרב 481 מקוואות מתוך 761 מקוואות הפועלים ברחבי הארץ, עלה כי 75% פועלים ללא רישיון עסק, כשלשם השוואה - האחוז הכולל של עסקים ואתרי רחצה טעוני רישוי הפועלים ללא רישיון עסק עומד על כ-29%. המצב גרוע במיוחד במחוזות יו"ש וירושלים, כשמבין 115 מהמקוואות שנבדקו ביו"ש, ל-113 - 98.7% - אין רישיון עסק. בירושלים, מבין 44 מקוואות ל-42 (95.5%) אין רישיון עסק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן