הרב אפרתי: לא להתקרב ל"מקור ראשון"

הרב ברוך אפרתי מזהיר מפני "השפעה ארסית" של גורמים נוצריים ורפורמים על הציונות הדתית, בתמיכת הקרן החדשה לישראל. לדבריו, "זו מלחמה על הבית, צריך להיכנס אליה במסירות נפש"

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 17:25 ב בטבת התשעב

הרב אפרתי: לא להתקרב ל"מקור ראשון"
אתר קהילת זית רענן, צילום: אתר קהילת זית רענן

"אני מציע לא לקרוא עלון 'קולך', לא להתקרב לעיתון 'מקור ראשון'. לא להצטרף ל'נאמני תורה ועבודה'... ישנם גופים המקבלים מימון מגופים כמו הקרן לישראל חדשה, המצהירה בפירוש על רצון לשנות את המשנה הציונית הדתית לאג'נדה גויית" - כך טוען הרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת, בתשובה הלכתית שפורסמה היום באתר "מורשת".

בתשובתו התייחס הרב אפרתי להשפעתן של גורמים זרים על הציונות הדתית, אשר "עצם קיומם והשפעתם הוא כסרטן בגוף הציונות הדתית היקרה שלנו, ועלינו לכרות את הגידול וגרורותיו, ועלינו לכרות את גידול וגרורותיו גם במחיר קשה וכואב".

הרב אפרתי ציין כי "אנו רואים את הארס הזה נכנס פנימה באין מפריע ומרים ראש. כל המפעל שלנו בסכנה רוחנית גדולה". הוא התייחס, בין היתר, גם לסדרת הטלוויזיה "סרוגים" ואמר כי "גם היא חלק מזה. היא קובעת סטנדרט צניעותי שלילי גבולי, וזה נכנס בלבוש נעים ומושך, ואין מי שיכול להתגבר על זה. אנשים אינם מבינים דיו כמה המדיה משפיעה וכמה סדרה מעין זו פורצת את גבולות התורה והיראה".

לטענת הרב אפרתי, השפעתן של גורמים זרים על הציונות הדתית מחייבת עירנות ותשומת לב מתמשכת. "ישיבות, מוסדות ואנשי רוח, מניחים את התשתיות המוסריות והערכיות לזה, המאפשרים ומעודדים שיח עם הרפורמים", קובע הרב אפרתי, "יש פה מלחמה על הבית, ויש להכנס אליה בכל העוז ומסירות הנפש. לא לפחד לשלם מחיר אישי או מעמדי".

עם זאת, הרב אפרתי מציין כי "יש לדאוג שלא תתקיים ראקציה בקרב הרוב הבריא של הציבור ובתי המדרש. אסור שניגרר לסגירות ולחושך מתוך פחד", זאת בעקבות ההסתגרות המוצעת על ידו. הוא טוען כי "יש להיות בריאים, לחשוב לכתחילה בפתיחות ולדבר בעומק ובמורכבות. מול הארס יש להציב מציאות בריאה ולא קיצוניות חרדית והינתקות מעולם החול".