הרב אפרתי: הרפורמים השתלטו על "נאמני תורה ועבודה"

בעקבות מאמרו של שמואל שטח, יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה" שכתב בכיפה כי "הרפורמים אינם מהווים סכנה על היהדות", קורא הרב ברוך אפרתי: "לנתק מגע עם תנועות המשתפות פעולה עם הרפורמה"

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 11/06/12 12:31 כא בסיון התשעב

הרב אפרתי: הרפורמים השתלטו על "נאמני תורה ועבודה"
אתר קהילת זית רענן, צילום: אתר קהילת זית רענן

כפי שאנו רואים בשנתיים האחרונות, התנועה הרפורמית מנסה לחדור במתק שפתיים לעומקי החברה הישראלית. היא החליטה באופן מסודר ובהחלטה אסטרטגית, לחדור לישראל ולהחליף את הציונות הדתית.

מאמרו של שמואל שטח: "רפורמים? הם לא מהווים שום איום על היהדות"

אנו מבקשים מאז יסודנו כתנועת 'המזרחי' ו'דגל ירושלים' לקחת אחריות על הפרהסיא הציבורית ועל השדרה הכללית של החברה, ואת זה התנועה הרפורמית מנסה לשנות. אנו כציונות דתית, מבקשים לאחד את האומה כולה בלאומיות ובקישור לא"י, בקישור לתורה כולה ובחיזוק הייעוד המשותף לכולנו- ממלכת כהנים וגוי קדוש. התנועה הרפורמית יודעת את זה, ומבקשת לקעקע את הזהות האלהית שאנו מבקשים לתת לחברה שלנו. הם מבקשים לחזק את המכנה המשותף האזרחי הפרטי על חשבון כלל ישראל, ולזרוק החוצה מן השיח הציבורי את רבש"ע בבושת פנים.

העובדה שרוב זוכי 'כוכב נולד' הם מסורתיים, מלמדת על הכיוון הבריא של החברה להתחזקות ולחיבת היהדות הנאמנה. ריבוי הלידות שלנו, והתעצמות הרוב האמוני בישראל, הם צעדים גדולים לקראת היותה של המדינה יהודית יותר, מלאת תורה יותר, קשורה לרבש"ע יותר. וזה מפחיד את הרפורמים המבקשים לשים רק את האדם במרכז ולא את התורה ורבש"ע.

הרפורמים מתחברים לתנועות המנותקות מעומקי בית המדרש

התנועה הרפורמית מבקשת לעצור את ההתפשטות של אהבת התורה ויראת השמים בישראל, ולהכניס במקום זה תורה פלורליסטית קיצונית, שאינה רואה בהלכה ערך, אינה מאמינה בבורא עולם אלא באדם ותחושותיו, ושמה במרכז השיח לא את המאבק ביצר וההתקדשות אלא את הכניעה ליצר ותאוותיו. התנועה הרפורמית מבקשת לא רק 'להכשיר את השרץ' אלא לעשות ממנו אידיאולוגיה. בתי כנסת עם כמרים, נישואי תערובת, ביטול הכשרות, ביטול ברית המילה, טשטוש קדושת השבת, ועוד. כל זה- קורה כבר עתה בארה"ב בקרב התנועה המרושעת הזו.

התנועה הרפורמית חודרת לחברה שלנו, מגובה במאות מיליוני דולרים של תורמים מארה"ב, ומתחילה בשיתוף פעולה עם ארגונים בציונות הדתית שיראת השם בהם דלה ומנותקת מעומקי בית המדרש.

המימון המרכזי של 'נאמני תורה ועבודה' הוא מהקרן לישראל חדשה, קרן אשר אומרת בפירוש שרצונה לחדור לציונות הדתית ולשנות את פניה לכיוון שמאל, ולהמעיט את יראת השם בתוכנו. מנהיגי תנועת 'נאמני תורה ועבודה' חלשים מכדי לדחות את רוב המימון שלהם, והנה הם מכניסים לקרבם את הארס הרפורמי החודר לעומקי הזהות המשותפת של התנועות הללו.

'נאמני תורה ועבודה' עמלים לאחרונה על הוצאת חוברות הדרכה לתנועת בני עקיבא. כיצד מדריך או קומונרית יכולה לחשוב ולו לרגע להכניס חוברת כזו לסניף? הרי התנועה ממומנת ע"י שונאי התורה, ומשתפת פעולה עם התנועה הרפורמית, ומבקשת בפירוש לשנות את הזהות שלנו, בני הכיפה הסרוגה.

רבנים חשובים מפחדים לאבד את משרותיהם

מאמרו זה של מר שטח, מצטרף לימי העיון שעשתה התנועה הרפורמית עם רבנים חובשי כיפה סרוגה שהשתתפו בפאנל עם גלעד קריב, מנ"כל התנועה הרפורמית. צעד זה מצטרף לכניסתה של רבה רפורמית למועצה הדתית במבשרת ציון. צעד זה מצטרף לתביעה בבג"ץ של התנועה הרפורמית לאשר להם למנות רבנים רפורמים בשכונות ישראל. לא ירחק היום, ורב עיר יהיה רפורמי, יבטל את מערכת הכשרות בעירו ויחתן זוגות בעלי נטייה הפוכה או גוי עם יהודיה.

מדוע אנו שקטים? משום שיש חשש לרבנים חשובים לאבד את משרותיהם אם יביעו מחאתם הנמרצת מול החדירה הרפורמית אלינו. כך אמרו לי כמה רבנים חשובים על עצמם. כולם חושבים שיש כאן קטסטרופה, אך חוששים להביע עמדה מחשש לאיבוד המשרה וכדומה.

מכאן נקרא לכל נאמני התורה, בייחוד בקרב הציונות הדתית היקרה שלנו, להביע בקול רם ובהיר את המחאה הנמרצת בדבר כניסת הרפורמה לישראל. עלינו לעמוד בחוד המאבק, ולא לפחד לאבד משרות, או לאבד תרומות מארגונים שופעי כסף.

מי שמחריש בעת הזו, יתן על כך את הדין כלפי שמיא, בהיותו מעדיף את משרתו על טובת כלל ישראל. עלינו לקרוא בקול רם שלא לקבל תרומות מהקרן לישראל חדשה, המבקשת להרוס את יסודות הקודש בישראל. עלינו לקרוא בקול רם להימנע ממגע עם תנועות הנראות כמונו ומשתפות פעולה עם הרפורמה החודרת בצעדי ענק.

כמובן, יש לזכור ולהזכיר שאין שנאה ולו לאדם אחד מישראל במאבקנו. אנו אוהבים כל יהודי, ומבקשים לגלות בו את השכינה הנטועה בו. אולם מאבקנו הוא בתנועה הכללית, באידיאה שלה, בחדירתה באופן סמוי לעומקי החברה. על כך אנו נאבקים, יחד עם אהבה לכל אדם, כולל אנשים פרטיים טועים רפורמים.