הרב אפרתי: "דברי הרמטכ"ל מנוגדים לDNA של הציונות הדתית"

הרב ברוך אפרתי מגיב לדבריו של הרמטכ"ל "לומר על דברי התורה שהן סיסמאות, זה זלזול בערך התורה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/02/16 10:52 ט באדר א'

הרב אפרתי: "דברי הרמטכ"ל מנוגדים לDNA של הציונות הדתית"
דוברות דרך אמונה, צילום: דוברות דרך אמונה

הרב ברוך אפרתי מתייחס לדבריו של הרמטכ"ל, "הבא להורגך השכם להורגו - זו סיסמא בלבד". בשיחה עם 'כיפה' אומר הרב אפרתי, כי אמירתו של הרמטכ"ל מנוגדת לDNA של הציונות הדתית "לומר על דברי התורה שהן סיסמאות, זה זלזול בערך התורה וזה מנוגד לתפיסה שלנו".

הרב אפרתי הוסיף ואמר כי "מי שחושב שאנחנו נילחם בליטופים והתחשבות עם נערות במספריים, לא מבין איך זה זה עומד בשורה אחת עם רוח הצבא של דוד המלך ורוח הצבא של ישראל". הרב אפרתי טוען כי מכיוון שיש תהליך של בירור הזהות היהודית, אמירותיו של הרמטכ"ל הן פועל יוצא של טשטוש הזהות "אנחנו צריכים לדעת מי אנחנו ומה אנחנו עושים כאן. אם לא נילחם בגבורה, אנחנו נפסיד במערכה".

הרב אפרתי טוען כי מי שיש לו רפיון בהבנה של הזהות היהודית, לא מבין מה אנחנו עושים כאן ולא מבין "שהמוסר שלנו שונה מהמוסר המערבי. למוסר היהודי יש קריטריונים משלו, דברים שהתורה אמרה, הם נצחיים ולא אנקדוטות. התורה היא לא פולקלור".

בהתייחסות ליוזמה להקמת קזינו באילת אומר הרב אפרתי כי זוהי דוגמא נוספת לרפיון בהבנה של הזהות היהודית "יש כאלה שחושבים שאנחנו מחוייבים למוסר הנוצרי. אבל אם אנחנו ממלכת כהנים וגוי קדוש, אז להמר ולהוציא כסף ולהיכנס לחובות, אלו דברים שלא מתאימים לנו".

בנוסף, לדבריו של הרב מדובר במקומות שיש בהם חוסר בצניעות "זה לא עומד בקריטריון הערכי שהתורה קבעה לנו. בעיקר בגלל שהימורים שמים את הדעת בצד ואת המזל במרכז. עבודת ה' תמיד מבקשת שהאדם ישים את הדעת במרכז, ולא יהמר על חייו".

"במדינה יהודית צריך להדגיש את עמל הכפיים, את החשיבות בעבודה, ובתורה ששזורות יחד. ללכת ולהמר את הכסף כדי להרוויח או כדי להפסיד, זו לא דרכה של תורה" סיכם הרב אפרתי.