הרב אפרתי:כניסה של רפורמית למועצה הדתית חורבן האומה

בעקבות מינויה של חברת קהילה רפורמית למועצה הדתית במבשרת ציון, טוען הרב ברוך אפרתי כי מדובר ב"צעד נוסף של חורבן האומה" וכי על הציונות הדתית להתאחד לפעולה נגד התנועה הרפורמית

חדשות כיפה אורי פולק 14/05/12 11:05 כב באייר התשעב

הרב אפרתי:כניסה של רפורמית למועצה הדתית חורבן האומה
אתר קהילת זית רענן, צילום: אתר קהילת זית רענן

בעקבות התקדים שנרשם החודש, עם הצטרפותה של חברת הקהילה הרפורמית במבשרת ציון להרכב המועצה הדתית המקומית, טוען הרב ברוך אפרתי כי מדובר ב"צעד נוסף של חורבן האומה, המצטרף למכלול של ניסיונות חדירה למוקדי השפעה בציבור, הן על ידי הקרן החדשה לישראל והן על ידי מאבק משפטי ארוך להכשרת כניסתם למוסדות המדינה הרבניים".

לטענת הרב אפרתי, התנועה הרפורמית "מבקשת לקעקע את הזהות האלוקית של כלל ישראל, ולנתק את הקשר העמוק שלנו עם רבונו של עולם. יסודות התנועה הזו הם יסודות אנושיים אוניברסאליים בלבד, לצד כפירה בבחירת ה' את עמו, וכפירה בתורה מן השמיים". הוא מזכיר כי "יהדות ארה"ב נחרבה כמעט כולה בששת העשורים האחרונים בשל התנועה הזו, עד כי כמעט אין בית שאין בו מתבולל עם גויים בבחינת עץ אשוח בצד חנוכייה".

"יש לדעת שהתנועה הרפורמית קיבלה החלטה אסטרטגית לחדור למדינת ישראל ולהיכנס במקום הציונות הדתית. כך אני יודע מתוך הוועדות שלהם ומפי כמה מראשי התנועה בחו"ל ובארץ", מציין הרב אפרתי. הוא טוען כי בתנועה "מבקשים להיות מכונני הזהות היהודית של השכבה המסורתית ההמונית, במקומנו, וזאת על ידי כיבוש מקום בהשפעה של המדיה ובעיקר ע"י הזרמת מיליוני דולרים למימוש הדבר. הם מבקשים לדבר על 'תיקון עולם' במקום 'ממלכת כהנים', להחליף את ה 'תורה' ב 'תחושות'. להחליף את רבונו של עולם באדם ובחולשותיו".

הרב אפרתי טוען כי סכנתה הרבה של היהדות הרפורמית היא ב"הצעה המושכת" של "כינון יהדות של תחושות והקלות ללא עמל ודבר ה'". באשר להצטרפותה של הנציגה הרפורמית למועצה הדתית, הוא טוען כי "בפועל למועצה יש כח לשנות דברים, ועתה משנכנסה זו, יכנסו אחרים כופרים, והתורה נעשית פרוצה וכאסקופה הנדרסת ברגלי הרשעים,.

על אף שהוא ממאן לפסוק הלכה לכולם, בטענה כי מדובר באחריות של הרבנות הראשית, טוען הרב אפרתי כי מעתה ואילך הוא לא מתכוון לאכול בהכשר הרבנות מבשרת ציון, לא לסמוך על שירותי הדת בעיר, לרבות עירוב, זאת "עד שיתברר מעל כל ספק בידי גדולים שהאישה הרפורמית איננה לוקחת חלק בהצבעות והרבנות המקומית היא היחידה להוביל את ההלכה בעיר".

"יש לחזק את ידי הרבנות הראשית לישראל ולתמוך בה לצאת למלחמת חורמה בניסיונות של התנועה הרפורמית לחדור לארץ ישראל", מוסיף הרב אפרתי, וטוען כי יש להתאחד לפעולה נגד התנועה הרפורמית, זאת בעיקר באמצעות הציבור הציוני דתי, אשר לדבריו "צריך להוביל בפה מלא את המאבק על זהות הקודש של הכלל, מפאתי הר עציון עד בתי מדרשיות הר המור. בנפשנו הדבר, על כך קם הקולקטיב הדתי לאומי, על בניית הזהות האלוקית של השדרה הציבורית. על צווארנו מונחת החרב, ואין איש רואה".