הרב אפרים מירוויס מונה לרב הראשי לאנגליה

הרב מירוויס, רב קהילה בלונדון, יחליף בתפקידו את הרב יהונתן סאקס, שכיהן בתפקיד ב-22 השנים האחרונות. מדובר בתפקיד ממלכתי בממלכה המאוחדת ובעמדת השפעה ייצוגית באנגליה בפרט ובאירופה בכלל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/12/12 11:55 ה בטבת התשעג

הרב אפרים מירוויס מונה לרב הראשי לאנגליה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב אפרים מירוויס מונה לרב הראשי לאנגליה והוא יחליף בתפקידו את הרב יהונתן סאקס, אשר יסיים את כהונתו בעוד כעשרה חודשים, לאחר 22 שנות רבנות באנגליה.

הרב מירוויס (55) נולד וגדל בדרום אפריקה ובמהלך 16 השנים האחרונות הוא משמש כרב בית הכנסת של קהילה פינצ‘לי בלונדון. כמו כן כיהן בעבר כרבה הראשי של אירלנד. הוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודש ספטמבר 2013. קודמו בתפקיד, הרב סאקס, נחשב לאחד הרבנים הבולטים מקרב יהדות התפוצות ולמקורב לבית המלוכה האנגלי.

(הרב מירוויס. צילום: אתר הקהילה)

משרת הרב הראשי באנגליה היא מהחשובות בעולם הרבני הייצוגי. התפקיד קיים מאז תחילת המאה ה-18 ומעבר לעניינים השוטפים של הקהילות היהודיות באנגליה, הרב הראשי נהנה מיחס מיוחד מטעם שלטון הממלכה המאוחדת, לרבות תארית מלכותיים והשתתפות בכל הטקסים הממלכתיים.

לצידו של הרב מירוויס עלו שמות נוספים של רבנים בכירים שהתמודדו לתפקיד, ביניהם אפילו הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, שלא הכחיש כי ניהל מגעים בנושא.