הרב אמסלם על חוק הגיור: נפל דבר בישראל

רוב רובם המכריע הבאים לגיור בכלל ובארץ ישראל בפרט אינם סתם 'גוים' אלא הם 'זרע ישראל'. כל היחס הדוחה אינו אחר מאשר איסור תורה חמור של אונאת הגר

חדשות כיפה הרב חיים אמסלם 02/11/14 16:16 ט בחשון התשעה

הרב אמסלם על חוק הגיור: נפל דבר בישראל
יחצ, צילום: יחצ

יום חשוב הוא היום!

מי יגלה עפר מעיניך רבינו הגדול גאון עוזינו וגאון ישראל הראשון לציון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל זכר צדיק לברכה. לראות היום בצעד החשוב של פתיחת שערי הגיור גם לתלמידי חכמים רבני ערים ומוסמכי דיינות מהשורה הראשונה, להקים בתי דין לגיור, כפי שהיה נהוג בישראל, מאז ומעולם, ומקדמת דנא גם כאן במדינת ישראל, ועד ליום שהגורמים הקיצוניים לקחו להם את המונופול על מפתחות הכניסה לעם ישראל.

מה בסך הכל בקשו יוזמי ההצעה? להציע דרך מקרבת יותר בגיור, כן דרך שמבוססת על היסוד "שלא לנעול דלת בפני הגרים" כפי שכתב הגאון בעל ספר בנימנין זאב (סי'קלח).

רוב רובם המכריע הבאים לגיור בכלל ובארץ ישראל בפרט אינם סתם "גוים" אלא הם "זרע ישראל", שעליהם מהדהדת זעקת הנביא יחזקאל (פרק ל"ד) "את הנדחת לא השבותם ואת האובדת לא בקשתם", כל היחס הדוחה אינו אחר מאשר איסור תורה חמור של אונאת הגר.

לא רק הרב עוזיאל ע"ה שמח למעלה בגנזי מרומים אלא כל הגאונים הגדולים שפסקו כמוהו, והלכו לאורו, וכך פעלו וכך עשו בבתי דיניהם, שהם רוב בנין ורוב מנין של פוסקי ההלכה, עד לפני כ30 שנה.

הדרך עדיין אינה סוגה בשושנים, ועוד נכונו כנראה מאבקים גדולים בענין, אך היום נפל דבר בישראל, ומאבק ארוך שנים שהחילותי בו וליויתיו מאחורי הקלעים על כל שלביו, עוד בהיותי בכנסת, הגיע היום לנקודת אל חזור.

וכבר עתה אומר בפה מלא : מי שיעיז שלא להכיר בגיור שנעשה כדת וכהלכה על ידי בית דין כשר, או חלילה לבטלו, הרי הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה!

גם אם החוק לא מקובל על ידי אלה שנלחמו בו, ועשו הכל על מנת להכשילו, חלקם מתוך אידאולוגיה, וחלקם מפחד מבעלי האידאולוגיה, להלכה, גיור שנעשה על ידי בית דין כשר שנתמנה או נתוועד לכך וגייר על פי שיקול דעת רציני, [הכל כפי ראות עיני בית דין בית יוסף סי' רס"ח] אין כח שבעולם שיוכל לבטלו, ובדיעבד שכבר גויר, המבטלו מורה שלא כדין נגד תלמוד ערוך [יבמות מ"ח] טבל ועלה הרי הוא כישראל לכל דבר וקדושיו קדושין, ואפילו חזר לסורו מיד [רשב"ץ ח"ג סי' מ"ז], זו הלכה מוסכמת על הפוסקים לדורותיהם, העושה היפך מכך עושה נגד נגד ההלכה.

גדול יום זה כיום שהותרו שבטים לבוא זה בזה [תענית ל' ע"ב]. ברכות לאלעזר שטרן, לממשלת ישראל ולכל מי שפעל בנושא היום הזה. קניתם את עולמכם.