הרב אמסלם נגד פסק הרב ליאור: תמוה ואינו מובן

הרב חיים אמסלם תקף את פסק ההלכה של הרב דב ליאור בנוגע לנשיאת סלולרי על ידי הקמונוריות בשבת הקרובה בדרך לכותל וטען כי מדובר בפסק תמוה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/05/15 20:18 כג באייר התשעה

הרב אמסלם נגד פסק הרב ליאור: תמוה ואינו מובן
פרטי, צילום: פרטי

הרב חיים אמסלם, תקף הערב את פסק ההלכה של הרב ליאור שהתפרסם ב'כיפה', "אינני בקיא בנוהלי בני עקיבא (הטעות במקור, נ.ל) ובהתנהלות הקומונריות, אולם אינני מבין את הפסק המתיר לשאת טלפון בשבת", כתב הרב אמסלם בדף הפייסבוק שלו ועורר תגובות נזעמות.

כזכור, היום התפרסמה ב'כיפה' פסיקתו יוצאת הדופן של הרב דב ליאור לקומונרים וקומונריות תנועת הנוער אריאל הקובעת כי חובה לקחת טלפון סלולרי כשהולכים לכותל בשבת בשל המצב הביטחוני.

מידי שנה בשבת הסמוכה ליום ירושלים, עשרות סניפים בתנועת הנוער אריאל מרחבי הארץ מתארחים אצל סניפים ברחבי העיר ירושלים במסגרת שבת המכונה בתנועה 'שבת ירושלים'. כחלק משבת שמטרתו חיבור לעיר, למקומות הקדושים וחגיגת שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים. הסניפים מרחבי העיר, יחד עם השבטים מחוץ לעיר מקיימים פעילות נרחבת אודות עיר הבירה, הכותל המערבי ומלחמת ששת הימים וצועדים לכותל בשבת אחר הצהריים.

לקראת שבת ירושלים הנהלת תנועת 'אריאל' על פי פסקתו של הרב דב ליאור פרסמה הנחיות לקומונרים וקומונריות בעקבות המצב הביטחוני בבירה. על פי ההנחיות שהועברו לסניפים, על כל קומונר או קומנרית שיצעדו עם הסניף בשבת לכותל, קיימת חובה לקחת טלפון סלולרי להליכה לכותל בתרמיל או בתוך בגד מוצנע ובתנאי שבתוואי הדרך יש עירוב".

הרב אמסלם שציטט את הפסק טען כי "השאלה היא האם מותר על הקומונריות להביא את עצמם לידי חובה זו?...". הוא הוסיף כי יש בכך גם בעיה של מראית עין, "נכון שהטלפון אסור משום "מוקצה" ופיקוח נפש דוחה שבת החמורה. אולם איך יראה הכותל כאשר עשרות בנות דתיות אוחזות טלפוניהם בידיהם? וכיצד יתקבלו שם על ידי המתפללים?".