הרב אמסלם נגד הרב ליאור והרב עדס: נביאי שקר

הרב חיים אמסלם התבטא בחריפות נגד הרב דב ליאור שטען שחטיפת שלושת הנערים נעשתה בשל חקיקת חוקים אנטי דתיים, והרב יעקב עדס שטען שהדבר קרה בשל תפילת פרס בוותיקן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/06/14 20:11 כה בסיון התשעד

הרב אמסלם נגד הרב ליאור והרב עדס: נביאי שקר
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים אמסלם התבטא בחריפות נגד הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע, והמקובל הרב יעקב עדס, זאת על רקע הטענות של השניים כי חטיפת שלושת הנערים לפני כשבועיים נעשתה בשל חקיקת חוקים אנטי דתיים ותפילת הנשיא פרס יחד עם אבו מאזן ואפיפיור בוותיקן.

בסטטוס קצר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו אתמול (א'), פרסם הרב אמסלם ידיעה אודות אשפוזו של הרב יעקב עדס בעקבות צום של שבוע שערך והתבטאויותיו בנושא החטופים. כזכור, בשבוע החולף צם המקובל בתפילה להצלת גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל. לפני אשפוזו בשבת, אמר הרב עדס כי החטיפה ארעה בעקבות תפילת נשיא המדינה שמעון פרס יחד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והאפיפיור פרנצסקוס בוותיקן לפני מספר שבועות. "תפילה בוותיקן פועלת בדיוק להפך", קבע הרב עדס. "ברגע שהגיעו שלושה נשיאים מהעולם לעשות תפילה למען השלום, בדיוק חטפו שלושה בחורים. זה רק מראה כמה התפילה במקום כזה טמא של עבודה זרה. מראה שעושה ההפך ממה שמתפללים".

מעל הקישור, שהביא את דברי הרב עדס כתב הרב אמסלם "ואם זה לא הספיק לנו הנה הנביא התורן...", כשהוא לכאורה בז לדברי הרב עדס ומתייחס לדבריו של הרב דב ליאור, שטען שהחטיפה ארעה בשל חקיקת חוקים אנטי דתיים.

התגובות לסטטוס היו מעורבות, והיו כאלו שהתנגדו לדעתו. גולשת בשם אפרת כתבה "והרב דב ליאור טוען שזה בגלל חקיקת חוקים אנטי דתיים. חשבתי שנבואה בימינו כבר לא קיימת אלא אצל קטנים ו...". בתגובה כתב הרב אמסלם "ועל 'נביאי שקר' לא שמעתם?".

בשבוע האחרון, מאז פרסם הרב ליאור את עמדתו ביחס לסוגיית החטופים, נשמעים קולות המתנגדים לדעתו מחוץ לציבור הדתי לאומי, אך מכיוון הציונות הדתית נשמעת דממה. היחידים שהתבטאו בנושא היו חברי הכנסת עליזה לביא ואלעזר שטרן. "אין גבול לחילול השם, והמנהיגות הפוליטית והדתית שותקת!", האשים שטרן. "במקום שרבנים אינם מעיזים למתוח ביקורת גם על דברי אפיקורסות מהסוג הזה, במקום שיש חילול השם, לא רק שאין חולקים כבוד לרב. אין חולקים כבוד ליהדות. האם שימוש ציני ופוליטי באירוע כואב כל כך, בהתלכדות של עם סביב גבורתן של משפחות הנוסכות בכולנו גאווה לאומית, הוא עניין שניתן לעבור עליו לסדר היום?".