הרב אמסלם מאשים: "בבית היהודי הבטיחו לי ולא קיימו"

הרב חיים אמסלם חושף כי מפלגת "הבית היהודי" הפרה את כל הסיכומים איתו לריצה משותפת בבחירות האחרונות: "נפגשתי עם בנט שהבטיח לי ולציבור שלו שזה יקרה - אבל הוא התחמק"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/11/13 09:44 א בכסלו התשעד

הרב אמסלם מאשים: "בבית היהודי הבטיחו לי ולא קיימו"
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים אמסלם, ראש תנועת ”עם שלם“ אשר התמודדה בבחירות האחרונות לכנסת אך לא חצתה את אחוז החסימה, מגלה כי מפלגת ”הבית היהודי“ הפרה סיכומים איתו לריצה משותפת, זאת חרף פגישות שקיים עם ראשיה לפני תקופת הבחירות.

הרב אמסלם נשאל בעמוד הפייסבוק שלו לגבי ההבנות שהיו בינו לבין ”הבית היהודי“ וסיפר כי ”מאז הפיצוץ עם ש"ס התקיים דיאלוג שקט עם חברי הכנסת אורלב (היו"ר לשעבר) עם אורבך ועם אורי אריאל, המוסכם היה כי נלך יחד לבחירות. בהסכמה ותיאום עם זבולון הקמנו את ’עם שלם‘ כמפלגה עצמאית שתחבור בבוא מועד, ככל שחלף הזמן והסקרים היו מאוד מחמיאים זבולון אורלב דרש שנעגן את ההבנות בהסכם כתוב וחתום, וכך עשינו“.

בנט אף נפגש עם הרב אמסלם, בזמן שבנט עצמו מתמודד בפריימריז לראשות ”הבית היהודי“, אך זה סירב לתמוך במועמדותו. עם זאת, הרב אמסלם ציין כי ”בפגישות בביתי וכן בפגישה אחרת היה ברור לכולנו, שנלך יחד . בנט "הבטיח" לי ולציבור שלו ומעל כל במה שזה יקרה“.

ואולם, לדברי הרב אמסלם, ”מהרגע שהוא נבחר, הוא התחיל למשוך ולמשוך ולהתחמק מההבנות ובעצם "אילץ" אותנו לצאת באופן עצמאי. בגללו דחיתי מספר מפלגות שכמעט התחננו שנחבור יחד“.

באשר לזיקה בין שתי המפלגות טען הרב אמסלם כי ”בנושא דת ומדינה דעותי ידועות ומפורסמות בגללן קבלתי את האימון מהציבור, אני באמת לא חושב שההבדלים מהותיים. בעניינים מדיניים אינני עוסק במיוחד אני רואה את תפקידי בענייני פנים וזהות יהודית. בענינים מדיניים כולם יודעים שאני איש ימין , אולם אני איש ימין פראגמאטי, קרוב לעמדות הליכוד... ובעצם אני מכפיף את דעותי המדיניות למען המטרות החשובות בעיני באמת... שהם נושאי העניין של ’עם שלם‘“.

הרב אמסלם סיפר כי גם אחרי הבחירות התקיימו מגעים, בהם הםא גילה כי ”בנט בעצם מפטיר כדאשתקד, אינו מתכוין ברצינות להחילט על שיתוף ואיחוד פעולה, אלא להשאיר אותנו על המדף כאופציה. הרי הוא יודע שהבאנו כמעט שני מנדטים והפוטניאל רק גדל, בפרט לאור מה שקורה בש"ס“.

לסיכום, הוא טען כי ”בפוליטיקה צריך לנהוג בהגינות“, ואולם ”הפעם למדנו את הלקח, מי שסידר אותנו פעם אחת לא יסדר אותנו פעמיים“.

ממפלגת ”הבית היהודי“ נמסר בתגובה לכיפה כי ”הרב אמסלם בעיצומו של מסע שופינג בעקבות כשלונו בבחירות ועל פי הטקסטים האחרונים שהוא מנפיק, עושה רושם שהוא מנסה לקרוץ לליכוד על מנת שיקחו אותו“.