הרב אמסלם לשר החינוך: עצור את האפליה במוסדות החינוך החרדיים

בעקבות פרסום מודעה בה הוצעה עזרה לתלמידים ספרדים, בכניסה לישיבות חרדיות אשכנזיות, קורא הרב אמסלם לשר החינוך לעצור את האפליה. "לא ייתכן שב-2014 גזענות בוטה כזו תעבור בשתיקה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 09:49 ח באייר התשעד

הרב אמסלם לשר החינוך: עצור את האפליה במוסדות החינוך החרדיים

אמש (ד') פורסמה בעיתון החרדי 'יתד נאמן' פרסומת בה הוצעה עזרה לתלמידי כיתות ח' ספרדיים בהתקבלות לישיבות חרדיות אשכנזיות. הרב חיים אמסלם, יו"ר ארגון עם שלם מוחה על האפליה וקורא לשר החינוך הרב שי פירון לעצור אותה באופן מיידי.

"לא ייתכן שבישראל הדמוקרטית ב-2014 גזענות בוטה שכזו תעבור בשתיקה ואף תמומן מכיסנו", הוא אומר. "לא ייתכן שבני אדם יצטרכו לפנות לקו 'סיוע' כדי לזכות להתקבל למוסדות לימוד רק בגלל מוצאם העדתי, צבע עורם ושם משפחתם. לא ייתכן שישנו עדיין מושג כזה 'ישיבות אשכנזיות'. חייבים לשים לזה סוף".

"המודעה הזאת אינה מפתיעה אותי, שכן אני מכיר ויודע שכך הם פני הדברים, אך היא מלמדת על גודל התופעה הנרחבת והאיומה של האפליה הגזענית במוסדות החרדים, שבהם ישנה הגבלה ומכסה זעומה של כמות הספרדים היכולים להתקבל למוסדות האשכנזיים", הוסיף הרב אמסלם והפנה אצבע מאשימה גם כלפי מפלגת ש"ס. היכן היא המפלגה המתיימרת להגן על הספרדים?! מדוע נדם קולה?! ש"ס בשתיקתה מנציחה את האפליה".