הרב אמסלם: הרב מזוז לא ממשיך דרכו של הרב עובדיה

הרב חיים אמסלם הגיב לחוברת שפרסמו תלמידיו של הרב מזוז בה טענו כי הרב הוא ממשיך דרכו של הרב עובדיה ודחה את הדברים מכל וכל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/03/15 10:23 יז באדר התשעה

הרב אמסלם: הרב מזוז לא ממשיך דרכו של הרב עובדיה
באדיבות הרב חיים אמסלם, צילום: באדיבות הרב חיים אמסלם

הרב חיים אמסלם ראש תנועת 'עם שלם' הגיב היום (א') לחוברת שיצאה על ידי תלמידיו של הרב מאיר מזוז ראש ישיבת כסא רחמים ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד'. "תלמידי מורי ורבי הגאון האמתי הרב מאיר מזוז מישיבת כסא רחמים כתבו חוברת להוכיח שהוא הוא ממשיך דרכו של מרן הרב עובדיה, הם יוצאים מכליהם להוכיח זאת. למרות שדרכינו חלוקות מהבחינה הפוליטית בכל זאת כתלמידו וכמוקירו אני אתייחס לדברים", כתב הרב אמסלם בזהירות מתוך כבוד לרבו.

הוא מצהיר נחרצות, כי הרב מזוז אינו ממשיך דרכו של הרב עובדיה. "הוא גם אינו צריך להמשיך דרכו, באשר הוא ממשיך דרכם של חכמי הספרדים מדורי דורות, בדרך הלימוד, בפסיקה, בחשיבה, בלמדנות, בעיון, במכלול הידע ומקצועות התורה, בחכמת הדקדוק ושירת משוררי ספרד, ביושר המחשבה, וחיזוק מסורת קדמונינו, דברים אשר מקומם לא יכירם בישיבות הליטאיות והש"סיות", סבור הרב אמסלם.

הוא לא מהסס להאשים את ש"ס ומועצת חכמיה שבהשראת הרב עובדיה התעלמה מהרב מאזוז ומקיומו. "ש"ס רק ידעה לנגן על מיתרו הרגיש של הספרדיות, ניצלה אותו כל ערב בחירות, אין לה להלין כי היום אחרי פטירת הרב עובדיה החליט הרב מאזוז סוף סוף לפרוק את עולה של הדיקטטורה המחשבתית של ש"ס הליטאו-ספרדית", תוקף בחריפות הרב אמסלם ומוסיף כי אין לו שיח ושיג עם מפלגה שאלי ישי אויבו משכבר ימים עומד בראשה, ולכן הוא סבור שזאת הוכחה שדבריו נובעים מנקודת האמת.

זוהי לא הפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית שהרב אמסלם מגיב על דברים הקשורים לרבו הרב מאזוז לפני כשבועיים הגיב הרב אמסלם לטענות שהובאו בחוברת הבית היהודי לפיהן הרב מאיר מזוז מקל בגיור ומתיר גיור ללא קבלת מצוות. ואמר, כי מדובר בסילוף הדברים.

"אינני מתערב במערכת הבחירות הנוכחית. אינני מביע תמיכה בשום מפלגה. אולם נגד בורות, שקר ועוות אני מתקומם", כתב הרב אמסלם אך נראה כי הוא מתקשה לעמוד בהחלטתו זו.