הרב אמסלם: הרבנים החרדים האמינו מאז ומעולם שרבני הציונות הדתית הם ליגה ד'

הרב חיים אמסלם מגיב לדבריו של הרב יצחק יוסף נגד הרבנים המתירים עליה להר הבית וקורא לרבני החרד"ל להתפכח מהניסיונות להתחבר לחרדים תוך ויתור על ערכים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/11/14 10:42 יז בחשון התשעה

הרב אמסלם: הרבנים החרדים האמינו מאז ומעולם שרבני הציונות הדתית הם ליגה ד'
פרטי, צילום: פרטי

הרב חיים אמסלם קורא לרבני הציונות הדתית המזוהים עם הזרם החרד"לי, כדוגמת רבני דרך אמונה ונאמני הרבנות הראשית, להתפכח ולהבין שאין מקום להתחבר לחרדים על חשבון עקרונות הציונות הדתית, זאת על רקע דבריו של הרב יצחק יוסף ביום שישי שטען שהרבנים המתירים עליה להר הבית הם סוג ד'.

"כשביזו הקיצוניים את הרבנים ההולכים לאור דרכם של מרנן ורבנן ומלכם בראשם מרן הרב עוזיאל זצ"ל שהקל מאוד בגיורים, כדי למנוע התבוללות, ובעיקר כדי לקרב את "זרע ישראל" ולהחזיר אותם לצור מחצבתם, מרבית רבני הציונות הדתית התנכרו לו ולהולכים אחריו, ושתקו במקרה הטוב, והתעלמו מפסקיו הרבים בגיור", אמר הרב אמסלם והזכיר כי הרב עוזיאל היה ממייסדי הרבנות הראשית.

"לתשומת לב כל מיני ארגוני רבנים, שלא הפסיקו לבזות כל מי שאחז בדרכו של הרב עוזיאל וכל גאוני עולם שהלכו לאורו: 'דרך אמונה' וחסידי הרבנות הראשית. עתה כשחלק מרבני הציונות הדתית מכונים לפתע ליגה ד' על ידי מי שמאז ומעולם מבזים אותם ומחשיבים אותם כלא לגיטימיים, בענין העליה להר הבית, הם נפגעים וכואב להם, שמבטלים את רבניהם", ממשיך הרב אמסלם ומבהיר כי הוא נגד העליה להר.

"מי שמזלזל בכל מי שאינו חושב כמותו, ומעפר אותו בעפר פיו, אין לו גבולות”, תקף הרב אמסלם את הרבנים החרדים. "פעם בגיור, ופעם בהיתר מכירה, ופעם בעליה להר הבית, פעם בתורה ופרנסה יחד. אין אצלם 'אלו ואלו דברי אלהים חיים', או 'שבעים פנים לתורה'”, הוסיף תוך שהוא מסביר שאין מקום להתחבר לחרדים על חשבון ערכי הציונות הדתית וערכים מקילים אחרים.