הרב אמסלם: הטעו את הרב עמאר. הציגו לו מצג שווא

המועמד הספרדי לרבנות ירושלים, הרב חיים אמסלם, אומר כי הטעו את הרב עמאר וכי אין בו תמיכה משמעותית. "שאלתי את הרב דרוקמן האם הוא תומך ברב עמאר והוא ענה 'אני לא תומך בו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/14 13:37 יג בתשרי התשעה

הרב אמסלם: הטעו את הרב עמאר. הציגו לו מצג שווא
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב אמסלם טוען כי הרב עמאר הוטעה וכי אין תמיכה בו גורפת. לדבריו, ברדיו גלי ישראל, “חבל שהטעו את הרב עמאר. ההפתעות יהיו בבא העת".

"אני הייתי בפגישה אצל הרב דרוקמן, פגישה מצוינת וארוכה מאוד”, אמר הרב אמסלם. "שוחחנו על הכל וגם שאלתי אותו מפורשות, אמרתי לו 'הרב דרוקמן, יש לי שאלה ותסלח לי על הישירות והכנות, האם אתם מתכוונים לתמוך ברב עמאר, אתם תומכים ברב עמאר, אתה מעוניין בתמיכה ברב עמאר?' הוא אמר לי בצורה מפורשת שלא משתמעת לשני פנים: 'אני לא תומך ברב עמאר. הוא לא פנה אלי ואני בכלל לא בטוח שיתמודד ואני בטוח שאם אפשר להעביר שני רבנים שמזוהים וקרובים מאוד לקו שלנו אז זה עדיף'".

בתשובה לשאלה האם אפשרי כי מאז פגישה זו המציאות השתנתה אמר הרב אמסלם "זה לא מעניין אותי. אני מכבד מאוד את הרב עמאר, הוא ראוי. אני מדבר בעד עצמי וביום הבחירות נראה בע"ה את התוצאה. אני מעריך שבעזרת ה' בישועתו, אבחר לרבנות ירושלים".

הרב אמסלם ציין כי לא שקל להוריד התמודדותו לתפקיד כשהרב עמאר הודיע כי יתמודד לתפקיד ואמר "לא שקלתי את זה אפילו לא לרגע כי הטעו את הרב עמאר. הציגו לו מצג שווא שגם אם הגוש החרדי יהיה מאוחד, שהם מונים כ-18, 19 עדיין יש לו רוב מוחלט. הטעו את הרב". וציין כי גורמים פוליטיים הם אלו שהטעו אותו.

לגבי ש"ס אמר אמסלם "אני מעריך שש"ס תריץ את המועמד שלה או תתמוך במועמד שהוא מזוהה איתה. זה בסדר, זה לגיטימי. אני מאוד מכבד את כולם". אך סייג לגבי תמיכה פנימית מאנשי ש"ס שהולכים איתו ואמר, "נשאיר את זה בינם לבין עצמם. אני מעריך שגם שם תהיה הפתעה קטנה". לסיום סיכם והזכיר שוב "חבל שהטעו את הרב עמאר, ההפתעות יהיו נא בבא העת".