הרב אמסלם: במקום לעשות חשבון נפש מאשימים אותי בחטיפת הנערים

הרב אמסלם מוסיף תוקף את הרב ליאור אשר טען שחטיפת שלושת הנערים הינה בעקבות חוקים, כדוגמת חוק הגיור. "מטילים אשמה איומה בשביל אינטרסים פוליטיים צרים ועל גב משפחות החטופים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/14 16:14 כו בסיון התשעד

הרב אמסלם: במקום לעשות חשבון נפש מאשימים אותי בחטיפת הנערים
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים אמסלם מוסיף ותוקף את הרב דב ליאור, שטען שחטיפת הנערים נעשתה בשל חקיקת חוקים אנטי דתיים, ביניהם חוק הגיור. “מאשימים אותי ואת שאר תומכי חוק הגיור, ביניהם רבנים גדולים וחשובים ואנשי ציבור יראי שמים, ההולכים בדרך הזרם המרכזי במסורת הפסיקה, ובפרט בדרכם של הרב עוזיאל ורבותינו הספרדים שאנחנו אשמים בחטיפת הנערים, לא פחות ולא יותר. ומשתמע מהדברים כאילו שאם לא היינו תומכים בחוק הזה הנמנה לדעתם כגורם אפשרי מרכזי לצרת החטיפה שהתרגשה עלינו, ייתכן שהחטיפה הייתה נמנעת", הוא אומר.

"מותר לחלוק כדרכה של תורה ולא להסכים, אך האם אין גבול להסתה הזאת?!”, הוא תוקף. מדוע במקום לעשות חשבון נפש אישי נוקב מטילים אשמה איומה שכזאת על אחרים?! והכל בשביל אינטרסים פוליטיים צרים ועל גבן של משפחות החטופים?! האמת צריכה להיאמר. אלו דברים שאין הדעת סובלתן ואסור לשתוק על כך”.

"לא זו דרכה של תורה, לא כך למדונו רבותנו”, אומר הרב אמסלם. "כמי שזכה לשמש ולהיות בן בית אצל גדולי הדור הקודם - דודי סידנא בבא סאלי זיע"א והגאון רבנו שלום משאש זצ"ל, רבה הראשי של ירושלים, שמעולם לא הייתה דרכם כך בקללות וגידופים, ומעולם לא סנטו ועלבו כך באחרים, אלא כל הליכותיהם היו בעדינות, אצילות, אהבת ישראל ובדרך התורה של "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" - נותר לי רק להתגעגע לרבנים בדמותם. חבל על דאבדין ולא משתכחין”.