הרב אמסלם: אסור להגיע לשיעוריו של הרב אלון, מותר ללמוד את ספריו

הרב חיים אמסלם קובע בפסק הלכה חדש כי אסור ללמוד תורה מפיו של הרב מוטי אלון, לאחר הרשעתו בבית המשפט. לעומת זאת, הוא קובע כי לא קיים איסור הלכתי בלימוד תורתו מתוך הספרים שכתב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 25/12/13 16:00 כב בטבת התשעד

הרב אמסלם: אסור להגיע לשיעוריו של הרב אלון, מותר ללמוד את ספריו

"אסור להגיע לשיעוריו של רב שעוונו גלוי והתפרסם ונהיה חילול ה'" - כך קובע הרב חיים אמסלם יו"ר תנועת 'עם שלם' והרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת ”כסא רחמים“, במאמר שהתפרסם באתר ”כל האמת“.

במאמר שהתפרסם מתייחס הרב אמסלם במרומז להחלטתו של הרב חיים דרוקמן לאפשר לרב אלון ללמד בישיבת ”אור עציון“, תוך שהוא כותב כי ”גם אם הרב הוא גם כריזמטי ומשפיע ובעל השפעה מנהיגותית רוחנית גדולה אזי הסכנה עוד יותר גדולה כי ממנו רואים וכמוהו עושים".

"כשאדם לומד תורה מפי רב הוא נהפך כלי קיבול ממה שהרב מריק עליו, אם אתה מתדבק בו אתה מעריך אותו ואוהב אותו, ואתה בהכרח מושפע ממנו מדרכיו וממדותיו לטוב וגם לרע", הסביר הרב אמסלם, שהבחין בדבריו בין לימוד אצל הרב אלון לבין קריאת כתביו: "יש הבדל עצום בין ללמוד תורתו, או להתלמד ממנו, כי כשאתה מתלמד ממנו אתה גם מושפע ממנו, ואינך רוצה או יכול לראות בחסרונו, גם אם הדבר הוא אמיתי ונכון, ולהיפך אתה תצדיק אותו בכל מצב וכדי להצדיק אותו אתה תלמד עליו זכות, ותרדוף את אלו שנראה לך ובעיניך, אתה מחשיבם לרודפיו או משמיציו או מוציאי דבתו רעה".

בנוגע ללימוד ספריו של רב שעוונו התפרסם, טוען הרב אמסלם כי ”ללמוד תורתו מתוך ספריו, ובמיוחד אם אתה מסוגל וכאשר יש בידיך הכלים לברר את האוכל מתוך הפסולת, או כלשון חז"ל לאכול התוך ולזרוק הקליפה, בודאי שאפשר, בפרט שבדברים שאדם מפרסם, שתמיד אנחנו דנים ואומרים ש"חזקה על תלמיד חכם שלא יוציא דבר שאינו מתוקן מתחת ידו", ובמיוחד ב"מילתא דעבידא לאגלויי", ובפרט בדברי הלכה, שבקלות ניתן לדעת אם דברים אמיתיים הם או חלילה מעוותים ומסולפים".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il