הרב אמנון בזק: שטבון מתנהג בצביעות

הרב אמנון בזק מתייחס לדבריו של יוני שטבון נגד חוקת הבית היהודי. "שום דבר לא מצדיק מתקפה פרועה נגד חוקה העומדת להצבעה דמורקטית", הוא אומר ומשווה אותו לקורח ועדתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 14:26 כח בסיון התשעד

הרב אמנון בזק: שטבון מתנהג בצביעות
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק תוקף את חבר הכנסת יוני שטבון על דבריו כנגד חוקת הבית היהודי ונפתלי בנט. “די לפלגנות! אחדות היא אחד הדברים הקלים ביותר להריסה. מפלגת הבית היהודי הצליחה עד כה, די במפתיע, לשמור בדרך כלל על אחדות ושיתוף פעולה, למרות הפערים שבין נפתלי בנט לאורית סטרוק ובין אורי אורבך לרב אלי בן דהן. רוב הח"כים הכירו באחריות המוטלת עליהם לעת הזאת ואף הכירו טובה לבנט, האחראי העיקרי להישג הגדול בבחירות אחרי שנים רבות", הוא אומר.

"אפשר להתווכח עם סעיף זה או אחר בחוקת המפלגה המוצעת, כמו גם עם עמדות אחרות של בנט, ואפשר גם לחשוב שההישג האישי של בנט מצדיק פרגון מסוים בנוגע לסמכויותיו. אבל שום דבר לא מצדיק מתקפה פרועה המציגה הצעה לחוקה, העומדת להצבעה דמוקרטית, כאילו היא "דריסה ברגל גסה של ערכי הציונות הדתית ופגיעה אנושה באמון הציבור". מוטב היה לו שטבון היה נוהג קצת יותר בצניעות כלפי מי שרק בזכותו הוא יושב היום בכנסת”.

עוד מוסיף הרב בזק ואומר כי "רק השבת קראנו על עדת קורח, שידעה לצעוק ש'כל העדה כולם קדושים' ואין צורך כלל במעמד הכהונה, אך מהר מאוד מיהרה לקבל את ההצעה שהם עצמם יהיו הכוהנים, אם יצלחו את מבחן המחתות. במקום ללמוד את הלקח על הצורך מלהימנע מלערב אינטרסים אישיים בהנהגת הציבור, מצער לראות כיצד דווקא שטבון, שהצביע נגד עמדתו שלו מלפני הבחירות ונגד עמדת מפלגתו בנושא חוק הגיוס, הוא זה שמדבר כעת על פגיעה אנושה באמון הציבור, והוא זה שקורא 'למנהיגות ערכית מאחדת'”.

כזכור, הבוקר (ה') תקף שטבון את חוקת הבית היהודי ואת יו"ר המפלגה נפתלי בנט בחריפות וטען שבנט רוצה שלטון יחיד. "בשנתיים האחרונות הייתה פתיחת השורות, החוקה החדשה מבקשת לסגור אותן כאשר הדורמן הוא יו"ר המפלגה".