הרב אמנון בזק לרב מאזוז: הסיבה לקריסת החניון היא רשלנות לא חילול שבת

זאת לאחר שהרב מאזוז טען כי קריסת החניון בתל אביב היא תוצאה של חילול שבת "התיימרות לדעת כיצד הקב"ה מנהל את עולמו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/09/16 09:30 ח באלול התשעו

הרב אמנון בזק לרב מאזוז: הסיבה לקריסת החניון היא רשלנות לא חילול שבת
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון, הגיב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו לרב מאיר מאזוז שאמר כי קריסת החניון בתל אביב אירעה בשל זלזול בקדושת השבת.

"הייתה זו רק שאלה של זמן, עד שיקום רב ויטען כי קריסת החניון בתל אביב התרחשה בגלל חילול השבת בעבודות הרכבת" אמר הרב בזק. "נתעלם לרגע משאלות כגון מדוע פועלי בניין פלסטינים צריכים לשלם את מחיר חילול השבת, מדוע האסון אירע דווקא לאחר שבת שבה הופסקו כל הפעולות או מדוע לטשטש את הסיבה הפשוטה לקריסת החניון - רשלנות קשה שבעטיה כבר נעצרו חלק מן המעורבים בפרשה. הבעיה המהותית העומדת לדיון, לא בפעם הראשונה, היא ההתיימרות לדעת כיצד הקב"ה מנהל את עולמו והשימוש באירועים טרגיים כדי להאשים בהם אחרים".

הרב בזק כתב כי אסונות מתרחשים בכל מקום בעולם ובכל המגזרים "אוי לנו אם בכל צרה שתפקוד מגזר מסוים, תופנה אליו אצבע מאשימה שלמעשה הצרה קרתה בגלל חטאיו. מאז שפסקה הנבואה בישראל, אין לאף אדם יכולת לקבוע שאסון מסוים קרה בגלל אירוע מסוים, וזאת במיוחד בדור שלאחר השואה, שבה נכחדו קהילות ישראל על רבניהם וילדיהם, מבלי שניתן היה להבין דעת עליון ולהסביר מה היה הפשע שהצדיק מותם של מיליון וחצי ילדים. אכן, כשבאה צרה על הציבור הוא נקרא לשוב בתשובה ולתקן את מעשיו, אולם במיוחד בחודש אלול יש להדגיש שקריאה זו מופנית לכל אדם שיתקן את דרכו בפני עצמו, ולא שיכה על חזות אחרים" כתב הרב בזק.

הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים בבני ברק ומנהיגה הרוחני של מפלגת "יחד", בראשות אלי ישי ויוני שטבון, שהתמודדה בבחירות האחרונות ולא עברה את אחוז החסימה, אמר אמש בשיעור תורה שהעביר בבני ברק כי "מה שקרה האסון השבוע הזה - אף פעם לא קרה דבר כזה. יש מהנדסים, יש חכמים, יש מפקחים - ועשרות אנשים קבורים מתחת האדמה. הכל בא מכיוון שמזלזלים בשבת". כך לפי הפירסום ב-ynet.

"לברוח מהשבת זו טעות הכי גדולה בעולם... ראשי הממשלה צריכים להבין שהשבת לא תמחל… השבת בסוף תתבע את העלבון שלה... הקדוש ברוך-הוא נתן לנו מתנה טובה, את השבת... אסור לפגוע בשבת" אמר הרב מאזוז וטען גם כי התרסקות הלוויין "עמוס 6" נבעה מחילול שבת.