הרב אמנון בזק: כישלון במינוי הרב שטרן כרב העיר ירושלים יהיה כישלון הבית היהודי

הרב אמנון בזק התייחס לנושא מינוי רב העיר ירושלים אשר מתעכב זה עשור ואמר כי הדבר מקומם. "הרב שטרן הוא המועמד האידאלי לתפקיד הרב הראשי של ירושלים", אמר הרב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/01/14 16:57 יט בשבט התשעד

הרב אמנון בזק: כישלון במינוי הרב שטרן כרב העיר ירושלים יהיה כישלון הבית היהודי
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"הסחבת שנוקט משרד הדתות בנושא רבנות העיר ירושלים מקוממת מאוד", כך אומר הרב אמנון בזק מישיבת הר עציון בהתייחסו לפרשת מינוי רב העיר ירושלים אשר מתעכב זה עשור. לדבריו הנושא חשוב במיוחד כעת "לאור הידיעה שאם הרב שטרן לא יתמנה בחודשים הקרובים, הוא יעבור את גיל השבעים ושוב לא יוכל להתמנות לתפקיד".

הרב בזק מתייחס לשמועות כי מדובר על טרפוד מכוונן של מועמדות הרב אריה שטרן ואומר כי "אני מאוד מקווה שאין ממש בשמועות על כך שמדובר בסחבת מכוונת, שנועדה כדי לנסות ולמנות לתפקיד רב אחר, שנוי במחלוקת בציבור הדתי ומחוצה לו; לא רק מפני שאין לו אותן סגולות ייחודיות של הרב שטרן, אלא משום שבגלל סיבות אלו מהלך כזה צפוי בסופו של דבר להיכשל".

הרב בזק התייחס למשמעות רבנות העיר ירושלים ואמר כי "תפקיד הרב הראשי של ירושלים חורג בחשיבותו, כמובן, מעבר לרב של כל עיר אחרת בעולם". הרב הצביע על מפלגת הבית היהודי ואמר כי "אם הציונות הדתית תחמיץ גם את ההזדמנות הזו - הכישלון יירשם באופן ברור לחובתם של ראשי 'הבית היהודי'".

הרב בזק הביע את תמיכתו ברב אריה שטרן כמועמד לרבנות ירושלים ואמר כי "הוא המועמד האידאלי לתפקיד הרב הראשי של ירושלים" עוד הוסיף כי הרב שטרן "תלמיד חכם מובהק המעורב בדעת עם הבריות, בעל אישיות נעימה וצנועה הפועל מתוך שיקול דעת רחב ומתון, ויש לו מעלה הייחודית לו בלבד: הוא מקובל על כל הזרמים בציונות הדתית, ובחירתו לא תגרום להתנגדות משום אגף".