הרב אמנון בזק: יוגב וסמוטריץ מתבטאים כמו אחרוני הקיצוני נטורי קרתא

בציונות הדתית תקפו את התבטאויותיהם של בצלאל סמוטריץ ומוטי יוגב באשר לבתי דריינוף. ליאורה מינקה: משהו רע עובר על חברים מסוימים בבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/15 15:38 יג באב התשעה

הרב אמנון בזק: יוגב וסמוטריץ מתבטאים כמו אחרוני הקיצוני נטורי קרתא
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

לאחר שהבוקר התבטאו חברי הכנסת מוטי יוגב ובצלאל סמוטריץ בחריפות נגד הרס בתי דריינוף בבית אל, תוקפים גם בתוך הציונות הדתית את ההתבטאויות.

הרב אמנון בזק כינה את ההתבטאויות כ'אחרוני הקיצונים של נטורי קרתא'. "כמה מחברי הכנסת של 'הבית היהודי' איבדו לגמרי את חוש המידה בכל הנוגע ל'בתי דריינוף', והתבטאו כמו אחרוני הקיצוניים של נטורי קרתא".

"הכרזתו של מוטי יוגב ש"על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור די-9", וקריאתו של בצלאל סמוטריץ "לא לקיים את פסק הדין הזה שדגל שחור מתנוסס מעליו" הן קריאות אנרכיסטיות, המעודדות בפועל אלימות פיזית מסוכנת".

"'בתי דריינוף' נבנו, כידוע, בלא אישורי בנייה, ועל אף שלגיטימי לטעון שניתן היה למצוא להם פיתרון משפטי כלשהו, מכל מקום פסיקתו של בג"צ רחוקה מלהיות חריגה מתחום הסבירות המשפטית אל מחוזות ה'דגל השחור'. למרות התאריכים, אין באמת כל מקום להשוואה בין 'בתי דריינוף' לעקירה מגוש קטיף, שבה אכן בג"צ מעל בתפקידו והתעלם מזכויות האזרח של המפונים שהושלכו מבתיהם ללא כל פתרון במשך שנים, בניגוד למצב כאן", אומר הרב בזק.

"מן הראוי שמנהיגי 'הבית היהודי' יעשו מאמץ למנוע את ההיסחפות למחוזות קיצוניים, שרק מעודדים נתק בין הציבור הדתי-לאומי, ובמיוחד הנוער שלו, לבין מדינת ישראל היקרה לכולנו. אסור שתיווצר מציאות שבה הרצון לקדם את ההתיישבות בארץ ישראל ישכיח מאיתנו את האמונה בחשיבותה של מדינת ישראל על מוסדותיה כולל מערכת המשפט שבה, עם כל הביקורת, ואת השאיפה להיות שותפים בה כחלק מחברה הטרוגנית על כל השסעים שיש בה", הוסיף.

גם יו"ר 'אמונה' ליאורה מינקה תקפה את דברי יוגב על בית המשפט העליון. "משהו רע עובר על חברים מסוימים בבית היהודי, וזה די מעיק על יושביו. מי שלא לומד לכבד את פרק המבוא ביסודות הדמוקרטיה והמשפט, יתקשה מחר להבין מדוע הציבור לא קונה ממנו סחורה קונסטיטוציונית", אמרה מינקה.