הרב אמנון בזק: הוויכוח על חוק הגיור ירד לגמרי מהפסים

הרב אמנון בזק מתייחס בראיון ל'כיפה' להתבטאויותיו של אלעזר שטרן נגד הרב שמואל אליהו, ומבהיר בעוד שני הצדדים הגזימו בהתבטאויותיהם, אין הדבר מצדיק את התקיפה נגד הרב אליהו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 13:41 ז באלול התשעד

הרב אמנון בזק: הוויכוח על חוק הגיור ירד לגמרי מהפסים
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"הוויכוח על חוק הגיור ירד לגמרי מהפסים", כך אומר הרב אמנון בזק בראיון ל'כיפה' בהתייחסו להתבטאויותיו של חבר הכנסת אלעזר שטרן נגד הרב שמואל אליהו הבוקר (ג') ברדיו גלי ישראל. “הדברים שאמר חבר הכנסת שטרן חמורים ביותר. זו לא צורה להתבטא בשום פנים ואופן. אני קורא לו להתנצל בצורה חד משמעית".

לדבריו, “באופן כללי הוויכוח הפך אלים ומכוער בשני הצדדים. מצד אחד העובדה שארגון ליב"ה פרסם פרוספקט מזעזע, ומנגד הסיפור שפורסם אתמול בכיפה על הרב אריאל שהוחתם ללא ידיעתו מזעזע גם הוא. שני הצדדים ירדו לגמרי מהפסים. אני מניח שאלו היו הגורמים שגרמו לחבר הכנסת שטרן להתבטא בצורה כל כך קיצונית, אבל זה לא מצדיק שום דבר".

"הדבר הנכון כרגע הוא להתאחד סביב ההנהגה התורנית במיינסטרים הרחב של הציונות הדתית - הרב דרוקמן, הרב דרורי, הרב רבינוביץ והרב מידן. אלו רבנים שמייצגים מיינסטרים רחב ביותר בציונות הדתית והדבר הנכון הוא לתת להם להוביל את הפשרה", אומר הרב בזק.

"יש כאן בעיה אמיתית שצריך לפתור בנושא הגיור. מכיוון שזה נוגע להלכה אין מנוס מכך שרבנים יהיו מעורבים, ומכיוון שהרבנות הראשית לא קידמה פתרון בנושא עצם הרצון של של אנשים בפוליטיקה להוביל שינוי הוא דבר מבורך וחיובי", עונה הרב בזק לשאלה האם יש מקום לרבנים להתערב בנושא פוליטי. “מצד שני צריך להיות שיתוף פעולה בין הצדדים והעובדה שהרבנים המקובלים על המיינסטרים הדתי לאומי משתפים פעולה ורואים את השינוי בחיוב היא מצוינת".

"יש לנו עמדות שונות מהרבנות הראשית ואין אפשרות בציונות הדתית להשפיע כאשר אנו משאירים את ענייני הדת והמדינה רק בידי הרבנות הראשית. המשמעות של זניחת נושאי דת ומדינה היא זניחת ערכי הציונות הדתית", מסכם הרב.