הרב אלי סדן למשפחות: רוצה להודות לכם על השיעור המופלא שנתתם לנו

ראש מכינת בני דוד בעלי, בה למד אייל יפרח, דיבר בלוויה באלעד ופנה למשפחות "הם לימדו אותנו שיעור שכל החברה הישראלית צריכה לו. לימדתם אותנו על כך שצרכי הכלל קודמים לצער הפרט"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/07/14 14:46 ג בתמוז התשעד

הרב אלי סדן למשפחות: רוצה להודות לכם על השיעור המופלא שנתתם לנו
ישיבת בני דוד, צילום: ישיבת בני דוד

הרב אלי סדן, ראש מכינת בני דוד בעלי, בה למד אייל יפרח, לפני שעבר לישיבה הגבוהה שבי חברון לפני מספר חודשים, דיבר בלוויתו בעיר אלעד.

"משפחת יפרח היקרה”, אמר. "אני רוצה להודות לכם על השיעור המופלא שנתתם לנו. על ההתרוממות וההבנה שמדובר בצער כללי, וצורכי הכלל קודמים לצער הפרט. זה שיעור שכל החברה הישראלית צריכה לו. אחריות על האומה”.

“18 יום ראינו דבר שהוא חידוש בעם ישראל. שלוש משפחות שאומרות שקודם כל חשוב חוסן האומה וגבורת האומה ומתוך כך לעשות הכל להציל את הילדים”, הוסיף.

הרב סדן ציטט מקינת דוד. ואמר "הצער הוא נורא, אבל דוד המלך קורא להתאפקות כי הכוח של האויב הוא בהפלת המורל. הטרור הוא עלוב, הכוח היחידי שלו הוא לפורר.המשפחות מלמדות שלא נתפורר אלא נתמלא בעוז".

"המלחמה בפלסטינים היא קודם כל חוסן הרוח, וצריך להיות מאופקים ולשמור על החוסן. רק מתוך כך הנאהבים והנעימים בחייהם ובמותם לא נפרדו".

"שלושת הנערים גם במותם לא יפרדו. זה לא רק אנשים פרטיים שליבנו קורא אליהם, זה חוסן של אומה. הם מתו כגיבורי האומה וכך יקברו”.

הרב סדן פנה אל אייל הי"ד ואמר "אייל, אנחנו יודעים שלך טוב, אבל לנו יהיה מאוד מאוד קשה בחסרונך. הדבר היחיד שנוכל לעשות כדי להינחם זה להמשיך לקחת ממך את החיוך, האמונה הפנימית, ובעיקר להמשיך את שמחת החיים. לא רק באופן פרטי, גם באופן לאומי".