הרב אלי סדן לכיפה: הממשלה משלימה עם רצח יהודים

במשמרת מחאה של רבנים ואישי ציבור מול בית ראש הממשלה משתתפים הרב אלי סדן וראשי מועצות ביו"ש. הרב אלי סדן: לא יכול להיות שמדינת ישראל מפחדת מיתוש. חייבים לשנות את המשוואה. אין דבר כזה מפגע בודד.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/07/15 09:35 יד בתמוז התשעה

הרב אלי סדן לכיפה: הממשלה משלימה עם רצח יהודים
דוברות, צילום: דוברות

הבוקר (ד') יובא מלאכי רוזנפלד, שנרצח בפיגוע ירי סמוך לשבות רחל, למנוחות בישוב כוכב השחר בו התגורר. רוזנפלד נפצע אנושות ביום שני האחרון לאחר שלעבר הרכב בו נסע נפתחה אש, ויממה מאוחר יותר, אתמול בערב, נפטר מפצעיו.

ראשי מועצות, אישי ציבור ורבנים מבצעים הבוקר (ד') משמרת מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במחאה על גל הפיגועים - שישה פיגועים מאז תחילת חודש הרמדאן. הערב ב-18.30 מתוכננת עצרת מחאה מול בית רוה"מ.

בראיון ל'כיפה' מבית ראש הממשלה אומר הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי ואחד מראשי הציונות הדתית, כי יש לשנות את המשוואה באופן מידי, ומבהיר כי כרגע ברור לחלוטין שהפיגוע הבא מעבר לפינה.

"אני מוחה על המדיניות הבלתי מוסרית של מערכת הביטחון שמשלימים עם העובדה שנרצחים יהודים ולא יוצרים שום הרתעה, שום מערכת שתגרום לאנשים לחשוש מלבצע את זממם. האמירה של רה"מ שירדוף אחרי המחבלים אין בה פתרון לבעיה. יש רשות פלסטינית שמממנת לליבוי והסתה של יהודים. במוסדות החינוך שלהם הילדים גדלים מגיל שש להיות שהידים, במסגדים קוראים לרצוח יהודים. אבו מאזן דואג לשלם למשפחה שנהרגה. במצב הזה ברור שיהיו מפגעים חדשים. יקראו להם מפגעים בודדים", הוא אומר.

"אנחנו צריכים לייבש את הביצה. זה אומר לגרום לפלסטינים להרגיש שכל פיגוע גורם נזק עצום וזה לא משתלם. כרגע המצב הוא שמחבלים מבינים שאפשר לנצח את מדינת ישראל בעזרת טרור. גירשו אותנו מרצועת עזה, גירשו אותנו מלבנון, למה לא להמשיך? מדינת ישראל אומרת שאין מה לעשות. נרדוף אחרי הטרוריסטים. זה לא פותר את הבעיה. אין הרתעה, אין שום דבר שיגרום לשינוי אסטרטגי".

לדברי הרב סדן הוא אינו מתיימר להציע פתרונות, אלא למחות על המדיניות. " לא במקרה אני מורה בעלי ולא רמטכ"ל או שר ביטחון. יש אנשים יותר מתאימים ממני בתכנון מדיניות. אני מוחה על המדיניות. האסטרטגיה בה משלימים עם מציאות טרור ואומרים שאין מה לעשות עם מחבלים בודדים ושנרדוף אחריהם זה מצב שבו משלימים עם כך שבמדינת ישראל יהיה פיגוע מפעם לפעם".

"הפיגוע הבה בוודאי יקויים. השאלה מי ומה. זה בלתי מוסרי בעליל. היו בשבועות האחרונים שישה פיגועים. נהרגו שני יהודים ורבים נפצעו, ולמרות זאת הקבינט עדיין לא ישב. זה לא משהו מיוחד. זה שגרתי שיהודים נרצחים. זה מראה שבמקום כלשהו הממשלה משלימה עם הקטסטרופה. עם רצח יהודים".

הרב סדן מציין כי בתקופת הפוגרומים כתב המשורר הלאומי חיים ביאליק כי נערך רצח ביהודים ואין פוצה פה ומצפצף, ובעקבות מחאה זו קמו יהודים ועלו לבנות את מדינת ישראל. "במדינת היהודים השמש זורחת, השיטה פורחת והשוחט שוחט", הוא אומר בפרפרזה לציטוט של חיים ביאליק. "כשיש בתוך שלושה מיליון אנשים חינוך לפיגועים זה מובטח שיהיו מחבלים. הממשלה צריכה ליצור משוואה הפוכה, שכל פיגוע יגרום לנזקים לעם הפלסטיני. אם הדבר שמרגיז אותם זה התנחלויות, אז אם במקום יבנו על כל פיגוע 200 יחידות דיור במקום הפיגוע או במקום אסטרטגי, הפלסטינים יבינו שהם יורים לעצמם ברגל.

"אפשרות אחרת היא שעל כל פיגוע יורידו להם מיליון מה הכסף שמגיע לרשות הפלסטינית או לחילופין לעצור את הכספים עד תום הטרור. לא להביא להם גרוש עד שיפסיקו את ההסתה. יש כאן משוואה שאי אפשר להשלים איתה".