הרב אלי סדן: ישיבות ההסדר מזלזלות בצה"ל

ראש מכינת "בני דוד" בעלי ואחד ממייסדי עולם המכינות הקדם צבאיות במגזר הדתי, מותח ביקורת נוקבת על ישיבות ההסדר וטוען: "מי שהולך לשם עושה צבא ’מהצד‘, הצבא לא מעסיק אותם ויש בעיה עם זה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/11/13 14:20 כה בכסלו התשעד

הרב אלי סדן: ישיבות ההסדר מזלזלות בצה"ל
לעמ, צילום: לעמ

הרב אלי סדן, ממייסדי המכינות הקדם צבאיות וראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" שבעלי, מותח ביקורת על התנהלותן של ישיבות ההסדר וטוען כי אופי השירות ב“הסדר“ מהווה זלזול בערך השירות הצבאי.

בשיעור שהעביר לאחרונה, שיצוטט בעלון ”שביעי“ המתפרסם בסוף השבוע הקרוב, אמר הרב סדן: ”מי שעושה הסדר משרת 14 חודשים, הצבא לא תופס אצלו מקום, הוא רק עובר מסלול וחוזר ללמוד. אבל מי שהולך ל‘צבא בגדול‘, להרבה שנים, ליחידות מסוכנות, זה מעסיק אותו. תגידו מה שתגידו, צבא זה לא משהו כזה ’מהצד‘“.

הרב סדן טען בשיעור כי ”בהסדר עושים צבא מהצד. הצבא לא מעסיק אותם, הם ממשיכים הלאה. אדם שהולך לשרת במקומות מסוכנים והולך לעשות מאמצים פיזיים בלתי רגילים, לא נורמליים ולא טבעיים, הצבא מעסיק אותו וצריך לחזק אותו. לתת לו אנרגיות“.

עם זאת, הרב סדן הדגיש בשיעור גם את תרומתן וערכן של ישיבות ההסדר, בכך שהן ”תרמו תרומה חשובה לבנייה התורנית של הציבור הדתי לאומי“ וכן ל“תודעה של תורה“ גם לבעלי בתים. עם זאת, הוא הדגיש כי ”יש בעיה עם הזלזול בצבא“ מצד הישיבות.