הרב אלי סדן: החרדים לא רוצים שרמטכ"ל חילוני ישלח את בנם לקרב

ראש מוסדות "בני דוד" שבעלי טוען כי גיוס החרדים לשירות לאומי הינו "נטל על המדינה, שצריכה להוציא עליהם עוד כסף כדי שירגישו בסדר". הוא מציע: ’הסדר‘ לעשר שנים, שירות צבאי של שנה וארבע

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/04/13 11:05 א באייר התשעג

הרב אלי סדן: החרדים לא רוצים שרמטכ"ל חילוני ישלח את בנם לקרב
באדיבות אתר בני עלי, צילום: באדיבות אתר בני עלי

הרב אלי סדן, ראש מוסדות ”בני דוד“ שבעלי, מתנגד לגיוס חרדים לשירות אזרחי-לאומי, אלא לשירות צבאי בלבד. בראיון נרחב שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון ”עולם קטן“, טוען הרב סדן כי ”שירות לאומי הוא לא שיוויון בנטל אלא נטל נוסף על המדינה. אני נגד השירות האזרחי, זה אומר שהמדינה צריכה להוציא עליהם עוד כסף כדי שהם ירגישו בסדר“.

הרב אלי סדן, (צילום: בני דוד)

הרב סדן הציע בראיון כי החרדים ”יתגייסו ל‘הסדר‘ של עשר שנים ומתוכם ישרתו שנה וארבעה חודשים בצבא“. הוא הביע התנגדות להתאמה של הצבא לדרישות שאינן הלכתיות נטו: ”שירות בצבא הוא זכות גדולה, הצבא כיום מאפשר לכל חייל דתי לשמור מצוות. אצל החרדים הבעיה היא אחרת - מבלי שיחול שם שינוי רוחני שיגרום להם באמת לרצות לשרת בצבא - בשריון, בגולני ובתותחנים - זה לא יקרה“.

”צריך לדאוג שהמדינה תדע לתגמל בכל מיני יתרונות כלכליים אדם ששירת בצבא, ומי שלא רוצה, לא יהיה לו חלק בדבר הזה“, הציע הרב סדן, "צריך לומר את האמת - מאחורי הדברים עומד חשבון אחר, זו לא התורה. הם לא מאמינים במדינת ישראל ולא בכך שרמטכ"ל חילוני ישלח את הבן שלהם לקרב".