הרב אלי בן דהן: הרב שלום כהן ביזה את עצמו ואת ש"ס

סגן שר הדתות מגיב לרפש שהטיל בו הרב שלום כהן וטוען כי נמנע מלעזוב את הטקס מפאת כבודם של הרבנים הראשיים. הוא ציין כי לא יסכים להיפגש עמו לפגישת התנצלות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/09/13 23:06 טו בתשרי התשעד

הרב אלי בן דהן: הרב שלום כהן ביזה את עצמו ואת ש"ס
cc-by-Natisabu, צילום: cc-by-Natisabu

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, מתייחס להתבטאות החריפה של הרב שלום כהן במהלך טקס הכתרתו של הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, שהתקיימה בשבוע שעבר.

כזכור, במהלך טקס ההכתרה נשא הרב כהן דברים ואמר: ”נקווה שמשרד הדתות לא יהיה רק לדתות אחרות, אלא שידאג גם לדת ישראל, לדתו של הקדוש ברוך הוא. אלי בן דהן, אני מקווה ששמך אלי בן דהן יותר טוב מסגן שר הדתות, כי כתר זה כמו סיר שהתינוקות מלכלכים בו ואתם שמים אותו על הראש“.

בראיון ל“גלי ישראל“ אמר הרב בן דהן, בהתייחס לדברים, כי ”הרב שלום כהן ביזה את עצמו, ביזה את תנועת ש“ס, ביזה את הטקס הממלכתי והמכובד. המשרד לשירותי דת עוסק בדת היהודית בלבד, כך שלאמירה שלו אין שום שחר. שקלתי אם לקום ולעזוב באמצע הטקס אבל החלטתי שזה לא נכון כי הרבנים הראשיים שנבחרו אינם אשמים בהתבטאות של הרב שלום כהן“.

”לצערי הרב, זו האכזבה הגדולה מבחינתי: לא היה אף רב עם אומץ שיקום ויאמר שזה לא הסגנון וזה לא בסדר. ציפיתי מהרבנים הראשיים שימחו נגד הדברים ואמרתי להם את זה, אבל לצערי הם יותר מדיי חלשים מכדי שיהיה להם אומץ לעשות את זה“, הוסיף הרב בן דהן.

סגן שר הדתות ציין כי ”הרב אברהם שפירא זצ“ל והרב מרדכי אליהו זצ“ל היו שני הרבנים הראשיים האחרונים, העצמאיים, שלא היה מעליהם אף אחד. מאז יש רק רבנים ראשיים אחרים שיש מעליהם מי שמנהיג אותם. היחיד שהיה יכול להיות עצמאי, זה אם היה נבחר הרב יעקב אריאל“. בסיום הראיון הוא אף הדגיש כי גם לו יוזמן לפגישת ”סולחה“ עם הרב שלום כהן, הוא יסרב להגיע אליה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן