הרב אלי בן דהן הותקף באוהל האבלים של הרב עובדיה זצ"ל

לפני שברח מן המקום, קראו לו חרדים: "עוכר ישראל" ו"תוריד את הכיפה" - והאשימו אותו בקיצוץ בעולם הישיבות. מוקדם יותר ביקרו במקום הח"כיות הדתיות מועלם, שקד וסטרוק

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/10/13 12:12 ה בחשון התשעד

הרב אלי בן דהן הותקף באוהל האבלים של הרב עובדיה זצ"ל

ח“כ הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת, הותקף היום (ד‘) על ידי קומץ חרדים בעת שהגיע לביקור ניחומים, כדי להשתתף בצערה של משפחת יוסף על פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל.

הנוכחים קראו לו ”תוריד את הכיפה“, ו“עוכר ישראל“. אחרים אמרו לו כי הוא אינו ראוי להזכיר את שמו של הרב: ”כולם עוכרי ישראל, לא יסולח לכיפות הסרוגות. ריסקתם את עולם הישיבות ועולם התורה“. לאחר הקללות והגידופים, הוכנס הרב בן דהן לרכבו ועזב את המקום. עוזריו של סגן השר וכן אנשים שהיו במקום, הגנו על סגן השר בגופם.

לאחר מכן, שוחח חתנה של בתו של הרב יוסף ומנכ"ל השלוחה הירושלמית של מכללת קרית אונו, משה שמעוני, עם סגן השר, הביע את צערו על דבריהם של המתקיפים ואמר לו כי הם אינם מייתגים את הכלל.

סגן השר בן דהן אמר לבניו של הרב יוסף זצוק"ל בסוכת האבלים: "לפני קצת יותר מחודש הייתי אצל הרב בבית. אני רוצה לומר שני דברים חשובים שהוא אמר. אחד: "אתה זכית לשמש אדם גדול.הרב מרדכי (אליהו) היה אדם גדול." הציבור צריך לדעת את ההערכה הגדולה שהייתה בין שני תלמידי חכמים גדולים האלו. ועוד דבר הרב אמר: "תדע לך שאני אוהב אתכם. הרגשתי שהוא שמח שבאתי. שמח מאוד. אח"כ ביום ההכתרה (של בנו של הרב עובדיה, הרב יצחק יוסף) שוב דיברתי איתו כמה מילים. הרב נתן לי טפיחה. ואמר: "טוב מאוד שבאת. טוב מאוד".

”חשוב שנדע שבסופו של דבר כולנו "בני איש אחד אנחנו". יש חילוקי דעות אבל כולנו אחים.צריך לזכור את זה ובעז"ה להמשיך ביחד ואחדות למען לטובת תורת ישראל. זה מה שכולנו מעוניינים“, הוסיף הרב בן דהן, ”כל אחד צריך לדעת את זה. אני מאחל לכולנו שנזכה לחיות באחדות. אני מרגיש שזו הצוואה שהרב נתן לי“.

ח"כ מועלם: צער לאומי וכאב פרטי

מוקדם יותר ביקרו במקום חברות הכנסת של ”הבית היהודי“, שולי מועלם, איילת שקד ואורית סטרוק. חברות הכנסת ישבו שעה ארוכה עם בנותיו עדינה בר שלום ורבקה צ'יקוטאי. רבקה סיפרה על הפמניזם של אביה והמקום החשוב שהוא נתן לנשים ועל הכתפיים הרחבות של אביה שעמדו לימינה בפריצת הדרך שהובילה להקמת המכללה החרדית.

”כחברה בוועדה למינוי דיינים אני תפילה שתורתו ועבודתו האין סופית של הרב למען כל מקרה ומקרה שהובאו בפניו עד ימיו האחרונים יהיו נר לרגלי כל היושבים בדין“, אמרה מועלם, ”הניחום על הרב מערב את הפרטי והכללי - כאב גדול על אב שנפטר למשפחתו וצער לאומי על אובדן של אחד מגדולי הדור והבור שנפער בעולם התורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן