הרב אליקים לבנון לא יתמוך במועמד ספציפי לראשות מועצת שומרון

הרב אליקים לבנון הכריז במכתב שכתב לתושבי היישוב אלון מורה כי הוא אינו תומך באף אחד מהמועמדים בבחירות לראשות המועצה האזורית שומרון שיתקיימו ברביעי לאוגוסט

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/06/15 11:20 כז בסיון התשעה

הרב אליקים לבנון לא יתמוך במועמד ספציפי לראשות מועצת שומרון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב אליקים לבנון, הודיע בסוף השבוע האחרון במכתב שפרסם, כי לא יתמוך באף אחד מהמועמדים בבחירות הקרובות לראשות המועצה האזורית שומרון. כזכור בשבוע שעבר הוחלט במשרד הפנים, לאחר התפטרותו של גרשון מסיקה, כי הבחירות לראשות המועצה האזורית שומרון יתקיימו בעוד חודש וחצי.

במכתב שפרסם הרב לבנון לתושבי אלון מורה, היישוב בו הוא משמש כרב, כתב "נזכור כולנו שירושלים חרבה על שנאת חינם. חלילה לנו לפעול על בסיס השנאה, ולחשוב שבכך נזכה להצלחה בבניה... גם במהלך ההתמודדות, נזכור כי אנשים אחים אנו".

הרב לבנון התייחס לנושא הבחירות למועצה ולמועמדים וכתב, "רבים שואלים: במי אני בוחר? אגלה לכם ידידי, שאני בוחר בכולם. כל מתמודד ודאי עשה חשבון נפש. אם החליט להתמודד, ודאי שקל זאת בשקל הקודש. מאחר ואני אוהב את כולם וסומך על שיקול דעתם, הנני מצרף את ברכתי לכל המתמודדים, שיעשו ויצליחו. הקב"ה יחליט בסופו של דבר, מי מבין הטובים הוא הטוב ביותר, ויתאחדו הכל סביב בחיר ה'. כל שמועה אחרת בשמי אין לה יסוד", סיים הרב נחרצות.

ההערכה היא שהימנעותו של הרב לבנון בתמיכה במועמד ספציפי בבחירות למועצה האזורית שומרון נעשית לאור העובדה כי חלק מן המתמודדים מקורבים לרב מתפקידיהם הקודמים. בין המתמודדים מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית שומרון, שריה דמסקי מאלון מורה, המכהן כיום כיועץ לשר אורי אריאל ובעבר היה מזכירו ומנהל לשכתו של הרב לבנון. מתמודד נוסף מאלון מורה הוא עו"ד עוזי אליעזר, יתר המתמודדים לעת עתה הם: מ"מ ראש המועצה יוסי דגן, אלי רוזנפלד ואהוד סטודניה.

הסיבה כאמור להקדמת הבחירות במועצה היא התפטרותו של ראש המועצה הקודם, גרשון מסיקה, לאחר שחתם עם המשטרה על הסכם, שבמסגרתו ישמש כעד מדינה בפרשה שזכתה לכינוי 'פרשת ישראל ביתנו'. בתאום עם משרד הפנים, ועם פרסום הידיעה שישמש עד מדינה, הודיע מסיקה על השעייתו, וכשבוע לאחר מכן גם על התפטרותו, מתפקיד ראש המועצה ואת מקומו תפס סגנו וממלא מקומו, יוסי דגן שמתמודד כאמור, אף הוא על התפקיד וזוכה לאהדה רבה.

כזכור, תמך הרב לבנון ללא ערעור במסיקה ועם היוודע דבר חתימתו של מסיקה על ההסכם פרסם הרב מכתב תמיכה בו כתב "ידידנו, גרשון מסיקה, ידוע שנים ארוכות בניקיון כפיים, ללא פעולה למען טובת הנאה אישית. גם לאחר כל החקירות והדרישות, לא נמצאה עבירה פלילית במעשיו מלבד נקודות מינוריות, חסרות כל ערך פלילי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן