הרב אליקים לבנון: כדאי לרוץ בשתי רשימות נפרדות

שעות לפני הפגישה המכריעה של בנט ואריאל, ממליץ הרב לבנון לרוץ ברשימות נפרדות. "יש מעלות להליכה בנפרד עם שני ראשים. רצים בנפרד כדי להתחבר אחרי הבחירות".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 11:50 יא בכסלו התשעה

הרב אליקים לבנון: כדאי לרוץ בשתי רשימות נפרדות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שעות לפני הפגישה המכריעה בעתיד איחוד הרשימות בין הבית היהודי לתקומה ממליץ רב השומרון והיישוב אלון מורה, הרב אליקים לבנון, לרוץ ברשימות נפרדות כדי להגדיל את מספר המנדטים.

"איחוד אין משמעותו טשטוש" אמר הרב לבנון ברדיו גלי ישראל הבוקר (ד'). "איחוד של יותר מידי נושאים בפלטפורמה אחת מביא בסופו של דבר לבאלגן. כשרוצים לצייר תמונה אז לא מערבבים צבעים. כל צבע צריך לתפוס את מקומו".

בהמשך הסביר הרב לבנון את היתרון שבריצה נפרדת. "יש ויכוח אידאולוגי אבל גם אלקטוראלי. תמיד יש את השאלה, כל סקר יודע להבחין שיש מעלות להליכה בנפרד עם שני ראשים שבסופו של דבר כולם יודעים שהם על אותה פלטפורמה אבל רצים בנפרד כדי להתחבר אחרי הבחירות. יש אנשים שלא יצביעו לאג'נדה של שלי, יש לי אג'נדה דתית, חרדית יותר, חרד"ליסטית, נכון, יש אנשים שלא יצביעו כי הם דתיים לייט מה שנקרא, ויש אנשים שלא יצביעו לאג'נדה של נפתלי בנט ושל אורי אורבך ושל איילת שקד, כולם אנשים יקרים ואהובים, אבל יש אנשים שלא יצביעו להם".

בהמשך השיחה נשאל הרב לבנון לגבי מתמודד דרוזי בשורות מפלגת הבית היהודי. "ממש אין לי בעיה, בתנאי שהוא חותם על נאמנות למדינת ישראל אין בעיה" ענה הרב לבנון והוסיף בעניין,"זה צעד גדול. אבל הדרוזים הם אחים, הם לוחמים כתף אל כתף איתנו, הם מוסרים את נפשם ובאמת אין סיבה שלא יהיה להם ייצוג בכנסת. מבחינה הלכתית זה לא נושא פשוט אבל אפשר לפתור אותו".