הרב אליקים לבנון: הזכויות של הרב עובדיה יוסף זצ"ל היו בתורה ולא בפוליטיקה

מאות השתתפו באירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שקיימה המועצה האזורית שומרון במטרה לגשר על הפערים בין הציונות הדתית לבין המגזר החרדי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/10/13 08:26 כה בחשון התשעד

הרב אליקים לבנון: הזכויות של הרב עובדיה יוסף זצ"ל היו בתורה ולא בפוליטיקה
מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון

מאות בני אדם השתתפו אמש (ב‘) באירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, שהתקיים ביוזמת המועצה האזורית שומרון.

באירוע האזכרה שנערך בשערי תקווה, השתתפו הראשון לציון הרב יצחק יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב דוד לאו, הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל לשעבר, רב השומרון הרב אליקים לבנון - רב השומרון, הרב ראובן פוירשטין רבה של שערי תקווה, ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, הרב סימן טוב רב הקהילה האפגנית בארץ ואחרים.

”רצינו להוציא מסר של אחדות לעם ישראל, ועל דבר אחד אין חולק הרב הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה מגדולי הדור, בוודאי פוסק הדור. הליכתו מאתנו היא אבדה לכולם“, הסביר מסיקה את המהלך, ”השומרון והציונות הדתית באו היום להביע את כאבם על הליכתו של גדול הדור" עוד הוא הוסיף ואמר: " גם אם נאמרו דברים כאלו ואחרים ע"י גדול הדור על הציונות הדתית או על חלקים ממנה, אנחנו כעת מעבר למחלוקות. הכול מחול הכול נסלח לכבודה של תורה אנחנו מקווים מעתה להביט קדימה וללכת יד ביד עם אחינו לחיזוק עם ישראל וארץ ישראל“.

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון הזכיר לנוכחים את אהבתו העמוקה של מרן להתיישבות והזכיר את דבריו בעמנואל לאחר הפיגוע כשאמר מרן: "המתנחלים הם גיבורים ומצוות ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות". הרב אליקים לבנון אמר אמש כי ”הזכויות של מרן לא היו בפוליטיקה אלא בכך שלימד תורה והרביץ תורה, מטרת הכינוס להרבות אהבה בין איש לרעהו ובע"ה ירבה השלום בעם ישראל ותתבטל הפלגנות והפלגות ונהיה לגוי אחד בארץ".

הרב יצחק יוסף נשא דברים אמש ואמר כי ”מותו של אבא הוא קשה כמו חורבן בית המקדש. הוא היה מגיע לכולם. אין מקום שאני מגיע אליו ולא מראים לי שהוא היה כאן. הוא לא הסתכל החוג הזה החוג הזה כל החוגים היו שווים אצלו. הייתה לו אהבה לכל עם ישראל“.