הרב אליעזר קשתיאל: "הנושא של הנאום של הרב לוינשטיין היה צה"ל"

סערת הרב לוינשטיין מעוררת מחלוקת גם בציבור הדתי לאומי. יעל משאלי:"אני חשבתי על הדברים שהם פוצעים הרבה מאיתנו". הרב קשתיאל:"הדבר שהכי מעסיק אותו הוא שמירה על מכנה משותף בין כל חלקי החברה הישראלית".

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/07/16 10:30 יא בתמוז התשעו

הרב אליעזר קשתיאל: "הנושא של הנאום של הרב לוינשטיין היה צה"ל"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

גם פיגוע המוני בצרפת וניסיון הפיכה עקוב מדם בטורקיה לא מצליחים להסיט את אור הזרקורים מסערת דברי ראש המכינה בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, כפי שפורסמו לראשונה ב'כיפה' בשבוע שעבר.

הבוקר, הגיבה בגלי צה"ל הסופרת יעל משאלי שבנה משתייך לקהילה ההומו-לסבית לדברי הרב לוינשטיין ואמרה: "אני חשבתי על הדברים שהם פוצעים הרבה מאיתנו שהם משפחות של ילדים שהם להט"בים. חשבתי על קהילה שלמה שנושאת עיניים וברגע אחד נופלת לבור עמוק".

מנגד, ניסה הרב אליעזר קשתיאל, חברו של ראש המכינה בעלי ור"מ בעצמו במכינה, להגן על הרב: "אני מכיר את הרב 20 שנה והדבר שהכי מעסיק אותו הוא שמירה על מכנה משותף עמוק בין כל חלקי החברה הישראלית כדי שצה"ל יכול לתפקד היטב כצבא מגובש". הוא הקפיד גם לציין כי "הנושא של הנאום של לוינשטיין היה צה"ל ולא הקהילה הגאה. ונושא זה הוא נושא אזרחי חשוב" וכי "הנושא הוא לא אישי והמטרה היא להפוך אותו לסוגיה אזרחית".

הרב לוינשטיין יצא בכנס רבנים נגד תופעות שונות בצה"ל, וכנגד הקו החינוכי אותו הוא מתווה בעיקר לקציניו הבכירים, בין היתר התייחס הרב בעקיפין גם לקהילה 'הגאה' וסיפר ש"לפני כמה חודשים בקורס טיס, בשלב מאוד מתקדם בקורס, נלקחו להתנדב ולצבוע בהתנדבות מועדון בתל אביב. כשבירר התלמיד שלנו לאן הולכים, אמרו לו 'הולכים להתנדב במועדון של הסוטים בתל אביב", במהלך השיחה הקפיד הרב מספר פעמים להמיר את המושג 'קהילה גאה' במילה סוטים.