הרב אליעזר איגרא חוזר להתמודד על הרבנות הראשית

דיין בית הדין הרבני הגדול החליט להחזיר את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי, לאחר שמועמדותו של הרב יעקב אריאל ירדה מהפרק - בעקבות קריסת ה"דיל" שהציג הרב חיים דרוקמן

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 12:27 יח בסיון התשעג

הרב אליעזר איגרא חוזר להתמודד על הרבנות הראשית
מירי אמיתי, צילום: מירי אמיתי

הרב אליעזר איגרא, דיין בית הדין הרבני הגדול, החליט היום (ב‘) להחזיר את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל, זאת לאחר קריסת ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן, למינויו של הרב יעקב אריאל לתפקיד.

הרב איגרא הסיר את מועמדותו באופן זמני לאחר שהרב דרוקמן החל לקדם את מועמדותו של הרב אריאל, אך מאחר והנושא ירד בשלב זה מהפרק, הוא החליט להתמודד מחדש לתפקיד. הוא הכריז מחדש על מועמדותו בשיחה עם העיתונאי קלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל".

הרב אליעזר איגרא משמש כרבה של כפר מימון ודיין בית הדין הרבני הגדול. לאחר שהודיע על התמודדותו הוא הסביר כי ”קיבלתי פנייה מראשי רבני הציונות הדתית, ולאחר שהתייעצתי עם הרב אריאל, הרב ליאור, הרב דרוקמן ורבנים נוספים מכל גווני הקשת, כולל רבנים חשובים מהציבור החרדי, רבנים חשובים מהציבור הספרדי וגדולי הדיינים שתמכו במהלך הזה, החלטתי ללכת על התפקיד“.

תומכיו של הרב איגרא מנסים לקדם את מועמדותו נגד הרב סתיו ואף יזמו כנס רבנים מטעמו, בו נערכה הצבעה, שבסופה הכריזו עשרות רבנים על כך שהרב איגרא הוא-הוא מועמד הציונות הדתית לתפקיד.