הרב אליהו על התקיפה בסוריה: "לא ישנתי בלילה, מתפללים לטוב"

רבה של העיר צפת מתייחס לדיווחים הזרים על תקיפה ישראלית בסוריה ומביע תמיכה בהחלטה: "סוף סוף מגיבים, עדיף שיכאב להם מאשר לנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 09:18 כה באייר התשעג

הרב אליהו על התקיפה בסוריה: "לא ישנתי בלילה, מתפללים לטוב"
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התייחס היום (א‘) לדיווחים הזרים אודות תקיפות של צה“ל בסוריה במהלך היממה האחרונה והביע תמיכה במהלך.

”מי שגר בצפת לא ישן הלילה ולא בלילה שעבר, שמענו את המטוסים חגים מעל ראשינו והתפללנו שמדובר במשהו טוב“, אמר הרב אליהו בראיון לרדיו ”גלי ישראל“. לדבריו, ”כל מלחמה היא כאב, אבל במקרה הזה עדיף שיהיה כאב להם ולא לנו. מספיק סבלנו מהם במלחמת לבנון השנייה, שהייתה גם אסון וגם עלבון, לראות איך מתקיפים אותנו במאות ואלפי טילים ואנחנו לא מגיבים. סוף סוף מגיבים“.

בהתייחס להתפתחות הטרור ביהודה ושומרון אמר הרב אליהו כי ”ברגע שיהיה ברור לפלסטינים שאנחנו נשאר כאן לנצח, לא יהיו פה פיגועים. אולי זה נשמע דמיוני אבל יש מי שזוכר את הימים בהם אפשר היה לטייל ללא שמירה גם בשכם, בחברון ובעזה. זה נשמע אוטופי אבל זה היה קיים וישראלים רבים טיילו שם וכולם הרוויחו מזה. הזיות השלום, שסיפרו לערבים על אופציה שנברח מכאן, התחילה הסכנה“.

”ברגע שהם יבינו שאנחנו נשארים כאן לנצח, כמו שכתוב בתורה, כל המוטיבציה לפיגועים תפחת מתחת לאפס. צריך להבהיר להם שאנחנו פה“, הבהיר הרב אליהו. רבה של צפת אמר כי דרך של ”תג מחיר“ איננה ראויה או נכונה, אך על צה“ל ”להיות נחוש מול הפלסטינים, לא לפרסם אמירות מבינות אלא לפעול בשטח, כמו שפועלים נגד סוריה“.