הרב אליהו נפגש עם הרב הראשי בניסיון לקבל תמיכה בבחירות לרבנות בירושלים

הרב שמואל אליהו נפגש עם הרב יוסף בניסיון לקבל את תמיכתו במרוץ לרבנות ירושלים. בבית היהודי טוענים על רקע האחדות המסתמנת בין הרב עמאר וש"ס: הורדנו את דרעי על הברכיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/10/14 18:54 יט בתשרי התשעה

הרב אליהו נפגש עם הרב הראשי בניסיון לקבל תמיכה בבחירות לרבנות בירושלים

בעוד שבוע ויום יתקיימו הבחירות לראשות רבנות ירושלים והצדדים השונים מנסים לקבל תמיכה מכיוונים שונים.

הרב שמואל אליהו הגיע היום (ב') לפגישה עם הרב הראשי יצחק יוסף בניסיון לקבל את תמיכתו. לדברי הרב אליהו הוא זוכה לתמיכת חלק מהגופים החרדים, אך הרב יוסף לא הודיע במי יתמוך, זאת מכיוון שקרובי משפחתו מתמודדים בבחירות. הרב שלמה עמאר, מחותנו של הרב יוסף הגיעו גם הוא לסוכתו של הרב יוסף ובשיחה עסקו הרבנים בניסיון לאיחוד השורות בש"ס.

הדיון המשמעותי בבחירות כרגע הוא מי יזכה לתמיכה של ש"ס בבחירות לראשות רבנות ירושלים. מחד, בין הרב עמאר למפלגת ש"ס עבר חתול שחור ובתחילה נטען שש"ס תתמוך ברב אליהו. מנגד, כרגע נראה כי בשל הבחירות ש"ס והרב עמאר ישלימו למען הניצחון.

בבית היהודי מרוצים, אפילו מרוצים מאוד. גורמים העוסקים בבחירות במפלגה טוענים כי "אריה דרעי התכופף פעמים. פעם אחת בפני הבית היהודי ופעם בפני הרב עמאר". לטענתם, "הבית היהודי הציב עובדה בפני אריה דרעי שהרב עמאר רץ. הוא ניסה להתחמק אבל בסוף התקפל. השלום בין הצדדים הוא תוצאה של מהלכים פוליטיים של הבית היהודי. לא ברור כרגע מה יקרה עם הרב אליהו. אם אכן ש"ס תתמוך ברב עמאר, ולא ברב אליהו, הרב עמאר ינצח כפי הנראה ברוב גדול.

בתוך כך, גם בצד האשכנזי מחממים מנועים. לאחר שהרב אריה שטרן קיבל את כושר הסמיכה שלו מחדש ממועצת הרבנות הראשית הוא החל בסבב בין רבנים על מנת להגדיל את התמיכה בו. אתמול נפגש הרב שטרן עם הרב יעקב שפירא בישיבת מרכז הרב, במה שנראה כמו מפגן תמיכה ברב שטרן והיום הוא נפגש עם האדמו"ר מערלוי, נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהביע בו תמיכה. הרב שטרן נפגש עם האדמו"ר במעונו בירושלים ואיחל לו ״הצלחה בניהול רבנות ירושלים, כפי הראוי לירושלים״.

הרב שטרן הודה מצידו לאדמו״ר על התמיכה בו וביקש להיוועץ בו בענייני רבנות לכשייבחר בשבוע הבא לתפקיד רבה של ירושלים. יצויין כי הרב שטרן והאדמו״ר נמצאים בקשרי ידידות למעלה מארבעים שנה והאדמו״ר אף הכיר את סבו של הרב שטרן, הרב רפאל שטרן זצ״ל, מקורבם של גדולי החסידות בארץ ובאירופה.

(צילום: עזרא לנדאו)

מקורביו של הרב שטרן מציינים בעקבות הפגישה כי ״מועמדותו של הרב זוכה לתמיכה אשר חוצה מגזרים, ליטאים כחסידים, ספרדים ואשכנזים, דתיים לאומיים וחרדים. עיר מורכבת כמו ירושלים זקוקה לאישיות בשיעור הקומה של הרב, אשר זוכה להערכה אצל גדולי ישראל מכל החוגים. לפיכך, אין ספק כי הרב שטרן הוא רבה הראשי הבא של ירושלים״.