הרב אליהו לכיפה: עזבו את יחד והבית היהודי, המאבק הוא נגד היורקים על המזוזות

על הדתיים המצביעים ליש עתיד אומר הרב אליהו "תזכרו איפה היה היה השמאל בגירוש גוש קטיף. היום הם קוראים לעצמם "מרכז""

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/15 16:51 יט באדר התשעה

הרב אליהו לכיפה: עזבו את יחד והבית היהודי, המאבק הוא נגד היורקים על המזוזות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אחרי הדברים המדהימים שנאמרו על-ידי יאיר גרבוז בעצרת בכיכר רבין, צריך לומר שהמאבק הוא לא בין הבית היהודי לבין יחד. המאבק הוא בין האנשים שמנשקים מזוזות, לבין אלה שבזים להן. שמשווים את מנשקי המזוזות לאנסים ולפושעים, כמו יאיר גרבוז", אומר הרב שמואל אליהו בראיון ל'כיפה' בעקבות דבריו של גרבוז על 'מנשקי המזוזות' ועל רקע הבחירות הקרבות.

"טעות חמורה היא לריב בינינו. יש כמה מפלגות טובות שכדאי להצביע בעבורן. אפשר למצוא במשפחה אחת אבא שמצביע ליחד, אמא שמצביעה לליכוד, אח שמצביע לבית היהודי, ודוד שמצביע בכלל לאגודת ישראל - זה בסדר גמור. אנחנו לא רבים בתוך המשפחה, אנחנו עוזרים זה לזה", אומר הרב אליהו ומכניס את המתנגדים זה לזה לפרופורציה.

הרב אליהו מבהיר כי בניגוד להצבעה למפלגות ימין, הצבעה למפלגות מרכז ושמאל, כדוגמת מפלגת יש עתיד, הינה פסולה מכל וכל. “כשאתם שוקלים את צעדיכם בימים האלו תזכרו איפה היה היה השמאל בגירוש גוש קטיף. היום הם קוראים לעצמם "מרכז". הם ראו את כל העוול שנעשה למתיישבים בגוש קטיף ולא נקפו אצבע. חלק מהם לא מתחרט עד היום. ראינו את כל אלה שרוממות כבוד האדם וחרותו בגרונם, אבל כשעשקו את תושבי גוש קטיף הם שתקו. ראינו את שתיקת הנשים שבדרך כלל נלחמות על מעמד האישה".

"אתם זוכרים מה עניין אותם בימים ההם, צער בעלי החיים שנשארו בגוש קטיף. אתם זוכרים איך הם עצרו את הניסיון ליישב מגורשים בנגב, הכל בכדי לא לפגוע בלטאות ובפרחים. אתם זוכרים את האנשים ההומאניים הללו, הם לא השתנו", מוסיף הרב אליהו. "אתם זוכרים את מערכת המשפט עוצמת את עיניה כשהממשלה עברה על כל חוק אפשרי בגירוש. אתם זוכרים איך פתאום נעלמו כל אנשי שלטון החוק מהמפה. איך אנשי התקשורת אתרגו את כל משרתי החורבן. הם מתכננים כבר היום את הגירוש שיהיה אחרי הבחירות אם יהיה בידם".

"קראתי את מאמרו של רביב דרוקר שפורסם לפני חודש, ובו הוא מצטער על כך שהם לא הספיקו לעשות שלום עם אסאד ולהחזיר את רמת הגולן. אולי זה היה עוצר את דעא"ש. חבל להכביר מילים. אלה רוצים להנהיג אותנו", אומר הרב אליהו עוד. "תקשיבו היטב, הם אומרים במפורש שהם רוצים לעשות את זה לכל היהודים ביהודה ושומרון, וגם בירושלים. רק ליהודים, כמובן. בשבילם הפרדה בין יהודים לערבים בגירוש היא לא גזענות. חוק הגזענות לא נועד בשבילם".

"לא אכפת להם שמאות אלפי מגורשים יתגוררו בבתי-מלון, יעברו לגור במדבר, ירדו מהארץ. לא אכפת להם שגירוש יעלה מאות מיליארדים למדינת ישראל, שמחירי הדירות יעלו. לא אכפת להם שגירוש עלול להפיל את הכלכלה שלנו. לא אכפת להם שכל גוש דן יהיה בטווח הטילים. הם יודעים ששלום לא יצא מזה. הם יודעים שהחמאס ישלוט שם יום אחרי הגירוש. זה לא מעניין אותם. הם אומרים היום במפורש שהם רוצים לתת את יהודה ושומרון לערבים כמו בגוש קטיף. למה? יצר הרע לא צריך סיבות, יצר הרע צריך תירוצים, לעשות רע ולהסביר למה זה טוב”.

הרב אליהו מבהיר בראיון כי ההצבעה הינה מצווה ולא דבר הנעשה כבדרך אגב. “מצווה להצביע”, אומר הרב. "מצווה גדולה לצאת מהבית ולפעול כדי שנצליח בבחירות. בבחירות אלו אנחנו משפיעים על אלפי נושאים שיקרים ללבנו. נושאים שנוגעים לחיים של מיליוני אזרחים. אל תזלזלו בפתק הזה. פתק ששוקל פחות מגרם יכול להציל חיים של רבים”.

"כשאדם בוחר הוא שולח לכנסת שליחים של מצווה. ושלוחו של אדם כמותו. הוא שולח אותם לבנות בתים ויישובים בארץ ישראל. הוא שולח אותם לתקן כבישים ולהציל חיים. הוא שולח אותם למנוע גזל ועושק באמצעות המשטרה ומערכת המשפט. הוא שולח אותם למנות שופטים נקיים ולשפר את מערכת המשפט. הוא שולח אותם לחוקק חוקים של יושר. הוא שולח אותם לעצור חוקים של עושק. הוא שולח אותם להרבות כבוד תורה וכבוד שמים. להגן על אזרחי המדינה בפני אלה שחושבים עלינו לרעה”.

"אסור לאדם לומר: הקול שלי הוא אחד מני רבים, מה הוא כבר ישפיע?”, קובע הרב אליהו. "כל קול משפיע. לפני כמה שנים מפלגה הפסידה מושב בכנסת כי חסרו לה קולות בודדים. זה נכון שהאחריות מוטלת על מאות אלפי אנשים, אבל זה לא גורע מהאחריות של כל אחד ואחד מאתנו. את ואתה צריכים לבחור, גם אם הדבר כרוך במאמץ גדול. את ואתה צריכים להשפיע על כל מי שאפשר, שיבחרו את האנשים הראויים שיעשו את המלאכה”.

"הצבעה היא לא מצווה מהתורה, היא עשרות אלפי מצוות בבת אחת. צאו להשפיע. מניסיון אני יודע שאנשים מתלבטים למי להצביע, ואתם יכולים לעזור להם לבחור בחירה נכונה. אדם יכול להציל חיים של רבים בהצבעה אחת. אל תזלזלו בפתק הזה. הוא חשוב. הוא קובע אם ישחררו מחבלים, הוא קובע אם יהרסו בתים של יהודים. הוא קובע מי יהיו השופטים. הוא קובע האם יגיבו על ירי של טילים. הוא קובע את היחס לגרעין האיראני. אולי הוא נייר ששוקל פחות מגרם, אבל ערכו עצום. חיים תלויים בנייר הזה”, מסכם הרב אליהו.