הרב אליהו: להחרים את נטורי קרתא, הם "הבן הרשע"

הרב שמואל אליהו קובע כי הרשעים של ימינו הינם "מי שמרגישים יותר הזדהות עם אויבינו מאשר עם צרת כלל ישראל". באשר לנטורי קרתא הוא טוען כי "אסור לצרפם למניין או לקברם בקבר ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 04/04/12 16:37 יב בניסן התשעב

הרב אליהו: להחרים את נטורי קרתא, הם "הבן הרשע"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

"הבן הרשע הוא זה שיוצא מן הכל. גם בימינו כאלה שמרגישים יותר הזדהות עם אויבינו, מאשר עם צרתם של כלל ישראל. הם הרשע של ההגדה" - כך טוען רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, בדברים שכתב לקראת חג הפסח שיתפרסמו בסוף השבוע הקרוב בעלון "מעייני הישועה".

לטענת הרב אליהו, אותם "רשעים" של ימינו הינם "אנשים מנטורי קרתא שמפגינים באופן קבוע נגד עם ישראל יחד עם החמאס עטורים בזקן ובפיאות. מתחבקים עם אחמדיניג'אד נשיא אירן, כשהם נושאים את שם ה' לשווא. לדעתי הם הרשע של ההגדה. צריך להקהות את שיניהם, אסור לצרפם למניין ואסור לקברם בקבר ישראל". הרב אליהו טוען כי קבוצת נטורי קרתא "מוציאה את עצמה מן הכלל וכופרים בעיקר".

בניגוד לאותם קיצוניים, הרב אליהו כותב כי "למעלה משמונים אחוז מעם ישראל שחוגגים את ליל הסדר - דתיים וחילוניים, ימניים ושמאלניים. שמחים בשמחתם של ישראל וצרים בצרתם". הוא מסביר כי "למרות חילוקי הדעות שלפעמים יש בינינו אנחנו חולקים גורל אחד, אנחנו באמת עם אחד".

יחד עם זאת ועל אף הביקורת הקשה שמתח נגד נטורי קרתא, הרב אליהו טוען כי "צריך לזכור שבסופו של דבר גם הם בנים. אחרי שמקהים את שיניהם צריך להביא אותם עטופי תחבושות לשולחן הסדר וגם להם להסביר את ההגדה".