הרב אליהו לא מחבב ערבים, עכשיו מתברר שהוא גם לא מחבב חלק מהיהודים

יועז הנדל תוקף בחריפות את הרב שמואל אליהו בעקבות מכתבו נגד שירות בנות בצה"ל "הרב אליהו הוא סמן של הקצנה בציונות הדתית. בזרם החרדי לאומי מחנכים בנות באולפנה כמו בתקופה הויקטוריאנית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/01/14 22:29 ז בשבט התשעד

הרב אליהו לא מחבב ערבים, עכשיו מתברר שהוא גם לא מחבב חלק מהיהודים

העיתונאי וראש המכון לאסטרטגיה ציונית, יועז הנדל תוקף בחריפות את רבה של צפת, הרב שמואל אליהו על דבריו נגד גיוס בנות לצה"ל שפורסמו הבוקר (ד'). "בשבועות האחרונים מתנהל ויכוח ציבורי בציונות הדתית", כתב הנדל בדף הפייסבוק שלו. "מצד אחד הרב אליהו מצפת. האיש שלא רוצה להשכיר דירות לערבים. מצד שני נערות האולפנה שמבקשות להתגייס לצבא. הרב אליהו לא מחבב ערבים, עכשיו מתברר שהוא גם לא מחבב חלק מהיהודים".

"במכתב שהפיץ לראשי האולפנות לפני כמה שבועות מזהיר הרב אליהו מפני עמותות שמעודדות גיוס של בנות לצבא", אומר הנדל. "הטיעונים שלו רוחניים ודתיים. הוא מודאג לליבן התמים של הנערות, לקדושתן ואפילו לרגשות שלהן. יש לו נתונים, הוא כתב על בנות שהתגייסו והתחרטו. יש לו מידע על קשיים בקדושה. ומכיוון שכך הקים הרב אליהו גוף הסברה נגד השירות הצבאי לבנות".

"הרב אליהו הוא סמן של הקצנה בציונות הדתית", הוא תוקף. "הזרם החרדי לאומי שאליו הוא משתייך מתנגד לגיוס בנות ללא קשר לרגשותיהן. הם מנהלים קרב מאסף מול הפמיניסטיות שצומחות בציונות הדתית, מול זרם הבנות הדתיות שמתגייסות לצה"ל והופכות חלילה משפיעות בחברה. בת מלך כבודה פנימה והרב אליהו כבודו הרי החוצה".

הנדל מסביר כי "אפשר היה להתעלם מההתבטאויות שלו, בישראל לא חסרים רבנים שעושים שירות לאלה שמחפשים הפרדת דת ממדינה, אלא שהרב אליהו מצפת הוא גם עובד מדינה. ההתבטאויות הבעייתיות שלו בעבר היו צריכות כבר להדליק נורה אדומה. עובד ציבור מחויב לכללים מסוימים. המלחמה הנוכחית שלו בגיוס בנות לצה"ל היא כבר זרקור אדום. אין סיבה שהמדינה תממן או תסבסד את ענייני הצניעות שלו. יתכבד יוריד את תאריו וכיבודיו כעובד ציבור וילחם בגיוס בנות לצה"ל ללא כספי המיסים. צניעות כידוע דורשות הקרבה".

"מנערות חסודות יוצאות נשים חסודות ", מפרש הנדל. "בוגרות אולפנה לא שותות, לא מעשנות, לא משחקות קלפים וגם לא משחקות בגברים. החוכמה היא מיון קפדני. מי שחורגת מהכללים יוצאת בחוץ. לרוב השיטה עובדת- התוצרים ראויים. יש לי אחות כזאת, טובת לב, צנועה, אשת משפחה למופת. רק פרט אחד מכתים את עברה - בהגיעה לגיל שמונה עשרה היא התגייסה לצבא".

"אם כבר בנערות אולפנה עסקינן", הוא ממשיך: "לפני שבוע באולפנה בבית אל ריססה נערה את פניו של עובד ערבי תמים בגז פלפל. הפועל נשלח לשיפוצים במקום על ידי הנהלת האולפנה. הנערה רססה וברחה. כי מבית אל יצא פלפל".

"הנערה חריגה. מי שפוגעת בחפים מפשע היא תוצר רקוב של המערכת. היא לא מייצגת דבר. יש כאלה בכל מקום.

הבעיה היא הטיפול", הוא אומר: "לו הייתה מתגפפת עם הפועל הערבי במקום לרסס אותו או אפילו סתם נער ישיבה מזדמן, היא הייתה מוצאת עצמה מחוץ למערכת מטעמי צניעות. עכשיו משריססה ערבי הפכה לפרויקט חינוכי".

"אם הרב אליהו רוצה להקים מערכת הסברה לבנות אולפנה כדאי שיתרכז בספר בראשית", מסיים יועז הנדל את דבריו. "כולנו נולדנו ערומים, עם הצניעות הבנות יסתדרו בעזרתו או בלעדיו. הרשעות והטיפשות לעומת זאת הן סימן שאף בגד צנוע לא יכול להסתיר".