הרב אליהו: כולנו חייבים טובה לישיבת חומש

מאות בני אדם השתתפו במעמד אמירת סליחות ביישוב חומש, שפונה בתקופת ההתנתקות. הרב שמואל אליהו קרא לציבור "לחזק ולבסס את ישיבת חומש ולהקים כאן יישוב לתפארת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/13 15:37 ה בתשרי התשעד

הרב אליהו: כולנו חייבים טובה לישיבת חומש

אמש (א‘) התקיים בחומש מעמד התשובה והסליחות המסורתי, בו השתתפו כ-400 איש אשר העפילו לחומש מכל רחבי הארץ.

הסיפור של חומש הינו אחד מהסיפורים המרתקים ביותר המתרחשים בשנים האחרונות. ישוב שקם לפני 36 שנים ולמרות משברים קשים, קשיי המרחק והאסון שפקד את תושבי הישוב עם הרצחם של שלושה מתושבי הישוב תוך עשרה ימים בשנת תשס"א הישוב קלט משפחות דתיות, הוקמה במקום ישיבה והישוב המשיך לעלות ולפרוח ואף המשפחות שנאלצו לעוזבו עקב המשברים שבו וחזרו לישוב.

אולי המשבר הקשה מכולם היה גירוש התושבים והרס הישוב ביחד עם ישובי גוש קטיף ושלושת ישובי צפון השומרון האחרים: שאנור, גנים וכדים בידי ממשלת ישראל בקיץ תשס"ה.

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש המתחדשת, אמר אמש כי ”אנו זוכים לציין השנה את השנה השביעית לחידוש האחיזה היהודית בחומש, אין מועד יותר מתאים לקיום מעמד המבטא יותר מכל את התשובה הציבורית, את הצימאון לשוב אל חומש ולקומם הריסות הישובים מאשר יום צום גדליה בו אנו מתאבלים על כך שלא הקשבנו לירמיהו הנביא לאחר רצח גדליה בן אחיקם וקמנו ועזבנו את ארץ ישראל ואין מקום מתאים יותר מחומש המבטאת יותר מכל את התשובה והשיבה“.

הרב שמואל אליהו דיבר על כח ההתחדשות הבלתי יאומן של עם ישראל. ”כולנו חייבים להחזיק טובה לישיבת חומש המתחדשת שהם מחזיקים את חומש ולא נותנים לנו לשכוח את חומש, אנחנו צריכים להשתדל כל אחד מאיתנו לעזור כפי יכולתו לחזק ולבסס את הישיבה ויקום כאן ישוב לתפארת“, אמר הרב אליהו.