הרב אליהו יגבש הנחיות הלכתיות לשירות מתנדבים דתיים במד"א

בפגישה בין מנכ"ל הארגון לבין הרב שמואל אליהו, הוחלט לראשונה על הקמת פורום רבנים אשר יגבשו הנחיות הלכתיות למתנדבים הדתיים ואף ידאגו להסדרת נושא השירות הצנוע בשורות הארגון

חדשות כיפה אורי פולק 26/02/12 12:52 ג באדר התשעב

הרב אליהו יגבש הנחיות הלכתיות לשירות מתנדבים דתיים במד"א
naamanus-cc-by-nd, צילום: naamanus-cc-by-nd

ארגון מגן דוד אדום חתם על שיתוף פעולה הלכתי עם רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, זאת לטובת פתרונות הלכתיים עבור מתנדבי ועובדי מד"א הדתיים. ההחלטה התקבלה בפגישה שהתקיימה השבוע בין מנכ"ל מד"א, אלי בין, לבין הרב אליהו.

במהלך הפגישה סוכם על הקמת פורום רבנים, שבראשו יעמוד הרב אליהו. הרבנים יתכנסו יחד עם בכירי מד"א, אחת לרבעון, וילבנו את נושאי ההלכה הנוגעים למתנדבים והעובדים שומרי המצוות. החלטה זו הינה פועל יוצא של התארגנות מקרב מתנדבי מד"א הדתיים, שהחלה כבר לפני כשנה, זאת בכוונה לגבש "מסגרת תומכת הלכתית לשירות והתנדבות במד"א".

מנכ"ל מד"א התחייב בפני הרב אליהו כי "ימצא בו שותף נאמן לפתור את כל הבעיות ההלכתיות שניצבות בפני המתנדבים הדתיים". בהתייחס לענייני הצניעות במד"א, התחייב מנכ"ל הארגון כי "יגובשו הנחיות שימנעו בעיות צניעות בקרב המשרתים במד"א".

במהלך הפגישה עלה נושא פעילות מד"א ביו"ש, כשמנכ"ל מד"א התחייב בפגישה להמשיך ולהפעיל את נקודות מגן דוד אדום בהתיישבויות, כמו בשאר אזורי הארץ. בסיום הפגישה בירך הרב שמואל אליהו את מד"א על היוזמה הברוכה.

"מד"א רואה בשיתוף הפעולה עם הרבנים דבר מבורך, ויעשה את המרב על מנת שכל אדם שומר מצוות יוכל לשרת במסגרת מד"א ללא בעיות הלכתיות", קבע מנכ"ל מד"א, אלי בין. הוא הודה לרב אליהו על הסכמתו לעמוד בראש הצוות התורני, אשר לדבריו "יסייע לכוון את מד"א למנוע בעיות הלכתיות למתנדבים והעובדים הדתיים".