הרב אליהו ויתר על חתימות עודפות למען מועמדות הרב אברג‘יל

על אף שהוא מתחרה מולו על תפקיד הרב הראשי לישראל, החליט הרב שמואל אליהו לוותר על חתימות - חלק מהליך הגשת המועמדות לבחירות לרבנות - לטובת הרב אליהו אברג‘יל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/07/13 17:00 יא באב התשעג

הרב אליהו ויתר על חתימות עודפות למען מועמדות הרב אברג‘יל
יחצ, צילום: יחצ

הרב שמואל אליהו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, ויתר על חלק מהחתימות העודפות שנדרשו לו במסגרת הגשת מועמדותו לתפקיד הרב הראשי, זאת כדי לאפשר את התמודדותו של הרב אליהו אברג‘יל, שלמעשה מתחרה מולו על התפקיד.

הרב רונן נויברט, מנכ“ל ארגון הרבנים ”בית הלל“ שרעייתו, הרבנית פנינה נויברט, חברה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל, כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו כי התנהגותו של הרב אליהו, בהקשר הזה, הייתה ”מדהימה ומעוררת השראה“.

”רעייתי הינה חברה בגוף הבוחר ובמסגרת מערכת הבחירות זכינו להפגש עם רוב המועמדים. על מנת שכל מועמד יוכל להבחר, הוא היה צריך לגייס 20 חתימות. הרב אברג'ל הצליח לגייס כמות זאת אלא שעסקנים פוליטיים הצליחו לגרום לפסילת חלק מהחתימות ע"י הפעלת לחץ על חלק מחברי הגוף הבוחר שיתנו חתימה כפולה. בצעד אמיץ ויוצא דופן ובתיווכה של רעייתי, ויתר הרב שמואל אליהו על החתימות העודפות שהיו לו על מנת לתת הרב אברג'ל הזדמנות להתמודד, על אף שהוא עשוי לקחת קולות מהרב אליהו“, כתב הרב נויברט, ”הרב אליהו אף שלח את עוזרו האישי להחתים את חברי הגוף הבוחר אשר כבר חתמו לו, עבור הרב אברג'ל“.

הרב נויברט הוסיף כי הוא אינו נמנה על תלמידיו של הרב אליהו ואף חלוק עליו בנושאים אידיאולגים והלכתיים כגון הפסק בנושא השכרת דירות לערבים, ואף על פי כן ”ולו בשל ההתנהלות האצילית הזו והדוגמא האישית כיצד לנהל מחלוקת לשם שמיים ללא פוליטיקות ואינטריגות, אין לי ספק שמגיע לו לכהן כרב הראשי לישראל“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן