הרב אליהו: התיקון לחוק לשון הרע – מבורך

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, טוען כי התיקון לחוק לשון הרע הוא תיקון מבורך התואם את רוח ההלכה היהודית. "היהדות מוצאת את עבירת לשון הרע כחמורה ביותר, לתקשורת 'אצבע קלה על ההדק'", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 21/11/11 15:21 כד בחשון התשעב

הרב אליהו: התיקון לחוק לשון הרע – מבורך
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, טוען כי התיקון לחוק לשון הרע שיובא היום (ב') לאישור מליאת הכנסת, הינו תיקון חשוב ומשמעותי אשר תואם את רוח ההלכה המחשיבה לשון הרע כשפיכות דמים של ממש.

בשיחה עם כיפה טוען הרב אליהו כי "התיקון להצעת החוק הוא תיקון חשוב, ללא קשר למשמעויות הפוליטיות סביבו. היהדות מוצאת את עבירת לשון הרע כחמורה ביותר, כעבודה זרה וכשפיכות דמים של ממש. בימינו, כשלתקשורת יש 'אצבע קלה על ההדק' סביב פרסומים הפוגעים בכבוד האדם. אולי זה מה שישנה את המציאות".

הרב אליהו מסביר כי "כל צעד חוקי שייעשה בנידון, הוא צעד מבורך בעיניי. העיתונאים רוצים להתנהל בחוסר אחריות ורגישות ולכן ישנה התנגדות לחוק הזה. עם זאת, בעיניי הוא ברכה גדולה, ללא השלכה פוליטית לימין או לשמאל".

מליאת הכנסת צפויה להצביע היום על התיקון לחוק לשון הרע, הקובע כי ניתן יהיה לתבוע כלי תקשורת או אנשים אחרים בגין פרסום לשון הרע, גם ללא הוכחת נזק, ולדרוש פיצויים עד גובה של 300 אלף שקלים, פי שישה מהמצב הנהוג כיום. על פי הצעת החוק, שצפויה לעבור באישור חברי הכנסת, תובע שיצליח להוכיח שכוונת הפרסום הייתה כדי לפגוע בו במזיד, בית המשפט יוכל לפסוק עבורו פיצויים שגובהם עד 600 אלף שקלים.

מנגד, חבר הכנסת זבולון אורלב, מחותמי חוק לשון הרע, מסר לכיפה כי דעתו אינה נוחה מנוסח החוק כפי שהוגשה לקריאה ראשונה, בשל העובדה שהצעת החוק אינה מאוזנת בהגנות ראויות על חופש הדיבור ועצמאות התחקירים של כלי התקשורת. "אם לא יערכו שינויים משמעותיים בנוסח החוק לקראת הקריאה השנייה והשלישית, אצביע נגד החוק", אמר אורלב.