הרב אליהו: הרפורמים רודפים אותי

הרב שמואל אליהו, המתמודד מחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי, אומר כי "גורמים רפורמים" עומדים מאחורי ההתקפות נגדו, אך מוסיף: "אני לא מתרגש מהם, לא מתייחס אליהם, רק עם ישראל מעניין אותי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/07/13 13:38 טז באב התשעג

הרב אליהו: הרפורמים רודפים אותי
יחצ, צילום: יחצ

הרב שמואל אליהו, המתמודד מחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי, אומר היום (ג‘) כי לאחר שייבחר לתפקיד הרב הראשי הוא צפוי לשנות את סגנון התבטאויותיו: ”כשאגיע לתפקיד אחר, אין ספק שאתבטא אחרת. חלק מההתבטאויות שאמרתי בעבר, היו ראויות אולי לאותה שעה. בתפקיד ממלכתי אתבטא באופן ממלכתי. ההלכה לא משתנה, היא תמיד אותה הלכה, הסגנון ישתנה“.

בראיון לרדיו ”גלי ישראל“ התייחס הרב אליהו לעתירה נגדו, שנדחתה אתמול על ידי בג“ץ, ואמר כי ”זו העתירה הרביעית במספר נגדי, אני רגיל, רפורמים וגופים אחרים מנסים לעתור נגדי. אני לא מתרגש. אני לא יודע מה האינטרסים של וינשטיין, אני חושב על היום שאחרי הבחירות לרבנות הראשית. יש הרבה מה לעשות ויש הרבה עם מי לעשות, יש הרבה רבנים שהכפישו את שמם ואפשר לעבוד יחד ולעשות דברים נפלאים“.

עם זאת, הרב אליהו אמר כי הוא ”לא מרגיש מאבק“ במרוץ לרבנות, לא מול יתר המתמודדים ולא מול היועץ המשפטי לממשלה. ”אני רואה את הכוחות שפועלים נגדי, זה לא מהיום, זה למעלה מעשור. יש צוות שלם שרודף אותי. אבל במלחמה צריך שני צדדים - ואני לא רב איתם. אני לא כועס עליהם, הם לא מעסיקים אותי. עם ישראל מעסיק אותי ואותו אני אוהב“.

על יחס החילונים לרבנות הראשית אמר הרב אליהו כי ”זה דבר שקורה יום-יום, אנחנו נפגשים עם הציבור החילוני וברגע הראשון יש ניכור וכל הסטיגמות צפות לפני השטח. זה לוקח דקה או שתיים, מתחילים לדבר ולהאיר פנים, לאהוב ולחייך וכל הקירות הללו בינינו נשברים ונופלים. זה אפשרי, לכולם יש לב חם. כל מי שעוסק בקירוב מכיר את זה מקרוב“.

הרב אליהו הצהיר כי במידה וייבחר לתפקידו, הוא מתכוון ”לעבור ממטולה עד אילת, בכל היישובים הדתיים והחילונים, ולדבר עם האנשים. להאיר להם את אור התורה. זה לא דבר שאפשר לעשות אותו לבד, צריך בשבילו עוד הרבה אנשים שיתגייסו למשימה. הדבר הזה בוער בעצמותיי, זה החלום שלי. צריך להתחבר אל העם, זה הדבר הכי חשוב בעיניי. יש גם דברים חשובים נוספים - לייעל את הרבנות, לשפר אותה ואת השירותים שהיא מגישה ומציעה, לשפר את התנהלותם של בתי הדין ומי הדיינים שישבו בהם, אבל הדבר המרכזי והכי חשוב בעיניי הוא להביא את המאור של התורה“.