הרב אליהו: הרמטכ"ל קידם את השופטת כדי לקבל את פסק הדין בהזמנה

"שוחד לא הולך עם מוסריות" אומר היום בחריפות הרב שמואל אליהו וטוען כי הרמטכ"ל נתן קידום לאל"מ הלר על מנת שתפסוק כרצונו משפט אזריה. הרב אליהו כינה את גזר הדין "צדקנות יתר על גבם של לוחמים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/01/17 17:39 ו בטבת התשעז

הרב אליהו: הרמטכ"ל קידם את השופטת כדי לקבל את פסק הדין בהזמנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, כינה את הכרעת הדין בעניינו של אלאור אזריה שפורסמה היום "לא מוסרית" ואמר כי היא מהווה "צדקנות יתר על גבם של לוחמים". בעמוד הפייסבוק "לשכת הרב שמואל אליהו" פרסמו עוזריו של הרב את דעתו המלאה והמפורטת הכוללת אמירות נוקבות כלפי אל"מ מאיה הלר, נשיאת בין הדין הצבאי בקריה שהכריע בעניינו של אזריה. הרב אליהו מדגיש כי עמדתה לא מוסרית וכי היא מחזקת את אויבי עם ישראל ומחלישה את צה"ל, הרב אליהו טען כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט קידם את אל"מ הלר במיוחד כדי לזכות בפסק דין שתואם את עמדתו במשפט אזריה. הרב אליהו טוען כי סביר שנמצא את אל"מ הלר מקודמת במהרה במערכת המשפט על ידי גורמי שמאל שידחפו לכך.

כך כתב הרב שמואל אליהו:

"נשיאת בית-הדין הצבאי מאיה הלר וחבריה, שרואים את הכאוס שהם מובילים בצה"ל, בוודאי מנחמים את עצמם ואומרים שהם לפחות פועלים על-פי המצפון והמוסר. ובכן, כדאי שידעו כי פסק הדין שלהם הוא בראש ובראשונה לא מוסרי. והעובדה הזאת לא תשתנה גם אם הקראתו תארך שעתיים וחצי.

אין שום מוסריות ברחמים על אויב שבא לרצוח חיילים. אין שום מוסריות בשבירת רוח לוחמים שמוסרים את נפשם להגן עלינו. איך שום מוסריות בחיזוק אויב אכזר וחסר רחמים, שאין בינו לבין דעאש אלא כוחו של צה"ל בלבד.

חכמי ישראל, שהיו קצת יותר חכמים מהשופטים הללו, אמרו על מוסריות וצדקנות יתר כגון זאת: "ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגלתנו מארצנו". ענוותנות יתר של בעל סמכות, שמדקדק עם עמו באמצע מערכה מול אויב זר, גרמה לחורבן העם ולגלות של אלפיים שנה. לצליבה של מאות אלפי יהודים בידי רומי ולאונס של מאות אלפי נשים. לזריקה של אחרים לזירת הטרף ולשוד של כל הרכוש היהודי מאז ולדורות. חכמינו זקפו את כל זה לחובת זכריה בן אבקולס, שהתעטף בצדקנות יתר ולא ראה את התמונה הגדולה כפי שמצופה מאיש במעמדו.

על משקל זה אפשר לומר לשופטת הלר, כי מוסריותה וצדקנותה עלולה לשבור את רוח צה"ל ולכבול את ידי לוחמיו. לזקוף את ראש מחרימנו ולחזק את רוח אויבינו. אין שום מוסר בפסק-דין שנותן רוח גבית לשולחי נערים ונערות שירצחו חפים מפשע באמצעות מספריים וסכינים. אין שום מוסר בחיזוק מתאבדים או דרסנים. אין שום מוסר בצדקנות יתר על גבם של לוחמים. אין שום מוסר בהתייפייפות אל מול שונאים. בעיני ראיד סאלח ומאמיניו כולנו מערבבים דם ילדים פלסטינים במצות. כולנו, השופטת הלר, זה כולל גם אותך.

מה שיכול לנחם את גברת הלר וחבריה זו הידיעה כי בעוד שלוש עד חמש שנים היא תקודם להיות שופטת בבית המשפט העליון. חבריה מהשמאל ידאגו לקדם אותה לעמדות השפעה מכריעות, וכל זה יקרה בשקט בשקט, הרחק מעיני הזרקורים. אלא אם כן השרה איילת שקד תעמוד על המשמר ותעצור את הקידום הזה, שהחל בו הרמטכ"ל. הוא כנראה ידע לפני כולם מה יהיה "פסק הדין". הרי בדיוק בשביל לקבל את פסק הדין שהוא הזמין הוא קידם את כבוד השופטת תוך כדי משפט! שוחד לא הולך עם מוסריות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן