הרב אליהו: "הקמנו ישיבות וגרעינים תורניים, היעד הבא הוא ההנהגה"

במפגש עם פעילים למען גבעת האולפנה בבית אל, שתוכנו מתפרסם לראשונה בכיפה, אמר להם הרב שמואל אליהו: "יושבים שופטים וח"כים ומנהלים את המדינה. אנחנו צריכים לקחת את המלכות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/06/12 06:11 כז בסיון התשעב

הרב אליהו: "הקמנו ישיבות וגרעינים תורניים, היעד הבא הוא ההנהגה"
יחצ, צילום: יחצ

"'הליכוד' או 'העבודה' ינהלו את העולם, ואנחנו נשטוף כלים? יושבים כמה שופטים שרואים את עצמם עליונים, ואנחנו מה - אנחנו נעשה קפה? יש כאן דור חדש שהולך להקים בית ולהגדיר לעצמו תפקיד בחיים. היעד הוא לקחת את המלכות. להגדיר את זה כיעד" - כך אמר בסוף השבוע האחרון הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, במפגש עם פעילים ופעילות למען שכונת גבעת האולפנה בבית אל. תוכן השיחה מתפרסם לראשונה בכיפה.

הרב אליהו אמר לצעירים כי "הישועה לצרה הגדולה הזו של פינוי שכונת גבעת האולפנה הוא תהליך ארוך שנבנה מהחלומות של כולנו. מהתפילות". לדעתו, "מערכת המשפט פורצת את כל הגדרות. היא טבעה, ואנחנו בתגובה צריכים לפעול כדי שבעוד עשרים ושלושים שנה המציאות במדינה תראה אחרת".

"היו דורות שהמטרה הייתה להקים ישיבות בכל מקום. זה נכון גם היום", הוסיף הרב אליהו, "היה דור שהתפקיד שלו זה להקים גרעינים תורניים וזה גם נכון היום. אפילו כבר מבינים שצריך היום גרעין תורני גם בתל אביב. אבל יש יעדים חדשים, נוספים, גדולים יותר".

הרב אליהו עודד את הצעירים וקרא להם "לקחת את ההנהגה של המדינה, של העם הזה. לפעול מתוך עוצמה גדולה ואמונה גדולה כדי לתקן ולהקים מלכות אחרת. בלי מלכות, התורה נשארת בתוך בתי המדרש. בתוך הגרעינים התורניים. היעד הבא שלנו הוא שהיא תפרוץ החוצה".