הרב אליהו: הסיבה לאנטישמיות – קנאה בעם ישראל

רבה של צפת טען כי הפיגוע בטולוז מוכיח כי "שנאת ישראל איננה מאבק נגד עם ישראל שבארצו". בשיעור שהעביר טען כי "הם שונאים אותנו כי שם ה' נקרא עלינו – ואין שום סיבה אחרת"

חדשות כיפה אורי פולק 21/03/12 17:51 כז באדר התשעב

הרב אליהו: הסיבה לאנטישמיות – קנאה בעם ישראל
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

"השנאה כלפי העם היהודי נובעת בקנאה מכך שעם ישראל הוא העם הנבחר" - כך טוען הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בשיעור שהעביר ב"מכון מאיר" ובהתייחס לתוצאותיו הקשות של פיגוע הירי בבית הספר היהודי "אוצר התורה" שבטולוז, צרפת.

"מסתבר בפיגוע הזה, וגם בפיגועים אחרים שהיו בעולם, שזה לא מאבק נגד עם ישראל שבארצו. אמנם העניין הזה הכי דוקר את העין של הרישעה, אבל כל יהודי זו הוכחה ששם השם קיים, שהקדוש ברוך הוא קיים בעולם. 'על עמך יערימו סוד, יתעייצו על צפוניך'. אומות העולם - 'עליך ברית יכרותו'. הם שונאים אותנו כי 'שם ה' נקרא עליך'. זו הסיבה ואין שום סיבה אחרת", אמר הרב אליהו בשיעור.

הוא ציין כי "אם רוצים להבין את מהות האנטישמיות - זה לא כי הפגזנו ילדים בעזה, או כי מתעללים בפלסטינים. מאחורי הכל עומדת האמירה 'ומאז באתי לפרעה לדבר בשמך'". רבה של צפת אף בחר להשוות בין העיתון הנאצי "דר שטרימר" לבין הערוץ הבריטי "BBC" וטען כי "האנטישמיות מתחילה מהכפשת יהודים. אלוף העולם בהכפשת יהודים היה המן... שם זה התחיל. ממש כמו דר שטירמר או כמו BBC של היום. מה יש לכם להכפיש אותנו כל היום?".

בשולי השיעור התייחס הרב אליהו לסוגיית האיראני וטען כי "כולם מתעסקים עם מה שקורה עם איראן, וזה כל כך מקביל למה שקרה עם המן". הוא סיפר כי "כשנתניהו הלך לדבר עם אובמה, נזכרתי בכך שאסתר הולכת לאחשוורוש מלך העולם, בעיניי עצמו לפחות, ואומרת לו 'תתלה את המן'. מי שמכה את היטלר זה ארה"ב של אמריקה, הם מכים אותו. כל כך הרבה נקודות השוואה בין זה לזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן