הרב אליהו: הבהרנו לפרקליטות שיש חופש דיבור גם לרבנים

לאחר זיכויו מאשמת הסתה, יוצא הרב שמואל אליהו למתקפה על מערכת המשפט בישראל: "צריכים לפתוח במאבק ציבורי רב פנים מול המערכת המשפטית, שמשתמשים בה כדי להפחיד רבנים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 09:55 כא בתמוז התשעב

הרב אליהו: הבהרנו לפרקליטות שיש חופש דיבור גם לרבנים
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

לאחר זיכויו על ידי פרקליטות המדינה, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, יוצא למתקפה על מערכת המשפט בישראל: בראיון ל"מעייני הישועה" שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב, טוען הרב אליהו כי "אנחנו צריכים לפתוח במאבק ציבורי רב פנים מול המערכת המשפטית שמתייחסת בשוויון נפש לאלפי בניינים שנבנים במגזר הערבי ללא רישיון, ואוכפת את החוק רק כלפי המגזר היהודי".

הרב אליהו ציין כי הוא שמח על ההחלטה לזכות אותו, בעיקר בשם כלל ציבור הרבנים בישראל. "היום הם יכולים לדעת שיש חופש דיבור גם לרבנים. מותר לפסוק הלכות בלי מורא. מותר לומר מה שכתוב בשולחן ערוך בלי לחשוש. מותר לך לומר את דבר ה'".

"מי שעשה את המהפך אלה עשרות רבני עיר ועוד מאות אחרים שחתמו על "מכתב הרבנים" שאוסר למכור ולהשכיר דירות לערבים ולסודנים וכד'. מישהו בפרקליטות הבין שאי אפשר להעמיד לדין מאות רבנים. לכן הם חיפשו אותי על דברים אחרים. מסתבר שהם לא הצליחו גם בזה", הסביר הרב אליהו.

עוד ציין רבה של צפת כי "בתחילה הייתי קצת בלחץ מהתיק הזה. אחר כך הבנתי שזאת בדיוק המטרה. שאהיה בלחץ ובחשש. כשהבנתי את זה - אמרתי לאשתי כי אני לא מחכה להחלטה של איזה פקיד שהתיק שלי נסגר. אני סוגר אותו ביני לבין עצמי. מאז אני רגוע". לדבריו, "כל המטרה היא שנהיה חששנים ופחדנים והשמאל ינהל את המדינה. הם מציפים את פרקליטות המדינה במכתבים להעמיד רבנים לדין על שטויות והבלים, מטלפנים, לוחצים בפגישות אישיות".

"מאות רבנים חתמו על "מכתב הרבנים", שבעים וארבע אחוז בציבור היו בעד מכתב הרבנים. רק שלושה רבנים חזרו בהם. על השלושה הללו אני בוכה", אמר הרב אליהו, שהוסיף כי פסק הדין שלא להשכיר דירות לערבים הוא "לא פסק דין שלנו, זה פסק דין של הקב"ה. זה כתוב ברמב"ם ומובא בשולחן ערוך. זה הלכה פסוקה. כשרב פוסק הלכה הוא אומר את דבר ה'. איך הוא יכול לחזור בו?".