הרב אליהו: דמו של גלעד שליט - לא אדום יותר מדמם של הנרצחים

הרב שמואל אליהו מבקר בחריפות את שרי הממשלה אשר תמכו בעסקת שליט: "כל המצביעים בעד העסקה לא יוכלו לומר 'ידינו לא שפכו את הדם'"

חדשות כיפה אורי פולק 16/10/11 00:11 יח בתשרי התשעב

הרב אליהו: דמו של גלעד שליט - לא אדום יותר מדמם של הנרצחים
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, מותח ביקורת נוקבת על אישור עסקה שליט על ידי ממשלת ישראל, בשבוע שעבר - ועל גיבושה של העסקה בפועל במהלך הימים האחרונים.

בשיחה עם כיפה קובע הרב אליהו כי "לפי ההלכה, אסור לשחרר רוצחים כמו אלה הכלואים בבתי הכלא בישראל". הוא טוען כי "בוודאי שעל פי ההלכה, דמו של גלעד שליט אינו אדום יותר מדמם של כל אותם יהודים שירצחו בגללו בגלל שחרור המחבלים בעסקה הזו".

הרב אליהו תוקף בחריפות את שרי הממשלה אשר אישרו את עסקת שחרור המחבלים, אשר קבעה פרופורציות תקדימיות ביחס שבין שחרורם של 1,000 מחבלים בעבור חייל אחד. "כל המצביעים בעד העסקה לא יוכלו לומר 'ידינו לא שפכו את הדם'. הם נושאים באחריות", מאשים הרב אליהו.

רבה של צפת מציע "להקים צוות של אנשים שיעמוד בכל פעם שיפגע יהודי, חלילה, ויגיעו ליד ביתם של השרים אשר הצביעו בעד העסקה הזו עם שלט 'ידיכם שפכו את הדם הזה'" - זאת כדי להביא ללחץ ציבורי בעתיד, בתקווה כי זה ימנע עסקאות דומות.

דבריו של הרב אליהו מצטרפים אל עמדתו של ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב שלמה אבינר, אשר התנגד אף הוא לעסקת שליט. בדברים שאמר למערכת כיפה ציין הרב אבינר כי שחרורם של כ-1,000 מחבלים ובהם מחבלים בכירים - גבוה מדיי ובלתי מתקבל על הדעת. "ודאי שלא ניתן לאשר את עסקת שליט בתנאים הללו", אמר הרב אבינר, אשר הדגיש כי "מדינת ישראל לא צריכה לעשות משא ומתן על שבויים. יש לנו צבא, אפשר לצאת למלחמה גם כדי להציל אדם אחד".