"הרב אלון היה צריך לקבל עונש חמור הרבה יותר"

כך אומר לכיפה ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, שטוען כי העברת שיעוריו של הרב אלון בישיבת "אור עציון" מהווה סימן שאלה חוקי אך סימן קריאה חמור מבחינה מוסרית ואתית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/12/13 13:46 יט בטבת התשעד

"הרב אלון היה צריך לקבל עונש חמור הרבה יותר"
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

"איש חינוך שמנצל את מעמדו לפגיעה מינית צריך להיענש בחומרה יתירה פי כמה מעברייני מין רגילים ולא להיפך" -כך אומר מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, על גזר הדין בפרשת עבירות המין של הרב מוטי אלון.

ד“ר קדמן התייחס היום (א‘) לגזר דינו של הרב אלון וטען כי "עונש של עבודות שרות ללא יום מאסר אחד, על עבירות שדינן בין 5-10 שנות מאסר, מעביר מסר נוראי לפוגעים ולנפגעים כאילו עבירות מין בכלל ועבירות מין כלפי תלמידים בפרט ובמיוחד, הם עניין של מה בכך. אחר כך עוד מתפלאים שרוב הילדים והילדות בכלל לא מתלוננים על הפגיעות בהם".

לדבריו, "את רחמיו וחסדיו צריך בית המשפט לשמור לקורבנות הפשעים המיניים שנותרים לבד עם כאבם וסבלם לאורך שנים, ולא להקדיש עודף רחמים, חסדים והתחשבות יתר למבצעי העבירות, דווקא. יחסם של בתי המשפט לעברייני מין שניצלו את מעמדם כאנשי חינוך כדי לפגוע מינית בתלמידים ובתלמידות, הוא בלתי מובן ובלתי נתפש".

ד"ר קדמן טען כי "לא פחות מארבעה אנשי חינוך שהורשעו בשנה האחרונה בפגיעה מינית בתלמידים, זכו משום מה ליחס סלחני בלתי מובן ובענישה-לא-ענישה שלא כללה אפילו יום מאסר אחד".

ד"ר קדמן, האם בהעסקת הרב אלון על ידי ישיבת ההסדר "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן, ישנה עבירה על החוק?

"התשובה היא מאוד פשוטה: אם מדובר במקום לימודים שלומדים בו קטינים מתחת לגיל 18 אז אין פה בכלל מה להתלבט והחוק הוא חד וברור ולא ניתן לפירוש. החוק קובע שאדם שהורשע בעבירת מין, ולא חשוב מה העונש, איננו יכול להיות מועסק במוסד מכל סוג שהוא בו לומדים גם תלמידים מתחת לגיל 18. אם יש בישיבת ההסדר תלמידים קטינים הרי שמדובר לכאורה בעבירה על החוק, גם של המעסיק. אך אם אין בישיבה קטינים הרי שזה יוצא מחוץ לגדרי החוק אך מעלה שאלה מוסרית ואתית לא פשוטה".

המועצה לשלום הילד קראה לפרקליטות המדינה "לערער על קולת העונש הבלתי נסבלת של כל גזרי הדין האחרונים", לפיהם אנשי חינוך ביצעו עבירות מין בתלמידיהם, בהם גם הרב מוטי אלון, אשר יצאו לטענת המועצה בעונש קל ללא יום מאסר. המועצה אף שיגרה מכתב לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בבקשה לערער על תוצאות גזר הדין.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il