הרב אלון הורשע במעשים מגונים, מסתמן כי יערער על ההחלטה

הרב מוטי אלון הורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח באחד מתלמידיו. תלמידיו פרצו בבכי בהקראת פסק הדין. הרב אלון: אני מלא תודה לקב"ה, אעבור עוד יסורים באהבה ובשמחה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/08/13 09:47 א באלול התשעג

הרב אלון הורשע במעשים מגונים, מסתמן כי יערער על ההחלטה
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ד‘) את הרב מוטי אלון, מבכירי הציונות הדתית, בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח באחד מתלמידיו. גזר דינו של הרב אלון יימסר במועד מאוחר יותר. בעת הקראת פסק הדין, הרב אלון התפלל. שקט שרר באולם הדיונים. משפחתו ותלמידיו פרצו בבכי.

בהכרעה זו תם משפט ארוך נגד אחד מבכירי הציונות הדתית, כשלפני כמעט שנתיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הרב אלון, ובו פירטה שורה של מעשים מגונים שביצע בשני קטינים, בתחילת השנים 2003-2005.

(צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24)

הרב אלון מסר הצהרה לתקשורת לאחר הכרעת גזר הדין ואמר: ”אני מלא תודה לקב“ה על כל שנייה ושנייה ואם הוא מבקש שאעבור עוד קשיים, אעשה זאת באהבה ובשמחה. זה המקום לומר עוד משפט מאוד חשוב: זה לא רק ראש חודש, זה חודש הרחמים והסליחות. אני אומר באמת ובתמים שאני מודה לקב“ה, מודה לחבריי, מודה לעורך דיני, מודה למערכת המשפטית. לכל מי שעשה את שליחותו של הקב“ה וירומם אותנו למקום הרבה יותר עליון".

עורך דינו של הרב אלון: מאוכזבים

עורך הדין, אשר אלון, אמר כי ”הגענו לשמוע בשורות טובות והתאכזבנו, לא ציפינו לזה. אנחנו בהחלט מאוכזבים אבל זו מערכה ראשונה, בעזרת השם זו תוצאה זמנית והיא תשתנה. צודק שהיא תשתנה והיא תשתנה. זו מערכה ראשונה וזה לא סוף פסוק“.

בתשובתו לכתב האישום שהוגש נגדו בינואר 2012, טען הרב אלון כי גם אם הוא "נפגש עם הנערים, ליטף אותם וחיבק אותם, הרי שעשה זאת כפי שהתנהל במשך עשרות שנים כלפי דורשי עצתו שביקשו ממנו עידוד וחיזוק". עוד טוען הרב כי מדובר בחלק ממשנתו החינוכית, בעת שהיה ראש ישיבת "הכותל".

במסיבת עיתונאים מתוקשרת שקיים עם הגשת כתב האישום נגדו, אמר הרב אלון: ”הגיע הזמן לומר בברירות כי בכל שנותיי האמורות מעולם לא עשיתי שום מעשה ולא במלל בכוונה מינית כלפי מי מתלמידיי או מהפונים אליי. כל ניסיון לטעון כאילו הודיתי אי פעם במעשה שכזה הוא שקר גס ומתועב. מעולם לא עשיתי שום מעשה מתוך כוונה מינית, מדובר ברדיפה של פורום 'תקנה'“.

הבוקר פרסם פורום תקנה הודעת הבהרה לפיה העבירות שהגיעו לידי הפורום לא היו פליליות בעת ביצוען או שחלה לגביהן התיישנות. "הטיפול המשפטי, יהיו תוצאותיו אשר יהיו, אין בו כדי לשנות עמדתו של הפורום והחזרתו לציבור", נמסר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן