הרב אלגאזי: נשים בציבור הדתי ממודרות מלימוד הלכה

לראשונה יקימו בצורבא מרבנן קבוצות לנשים אשר בהן ילמדו רבנים ורבניות. ראש המכון הרב אלגאזי: נשים בציבור הדתי לאומי משמשות בתפקידים בכירים, בתפקידי מפתח ורק מלימוד הלכה הן ממודרות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/15 21:27 ז באב התשעה

הרב אלגאזי: נשים בציבור הדתי ממודרות מלימוד הלכה
דוברות, צילום: דוברות

ראש מכון 'צורבא מרבנן' הרב בן ציון אלגאזי הודיע השבוע כי הוא יקים במכון קבוצות לימוד הלכה ייחודיות לנשים ברחבי הארץ, בהן ילמדו רבנים ורבניות, זאת על מנת לבער כהגדרתו "בורות ההלכתית בציבור הנשים במגזר הדתי".

היוזמה נחשפה ביום עיון למגידי השיעורים של מכון 'צורבא מרבנן', בו השתתפו רבני ערים ויישובים, רבנים צבאיים ורבני קהילות. ביום העיון תחת הכותרת 'האתגר שבהוראת ההלכה' שהתקיים ברמת גן נשאו דברים הרב יעקב אריאל, הרב יהושע שפירא ועוד.

מייסד צורבא מרבנן הרב בן ציון אלגאזי אמר בכנס: ״הרב מרדכי אליהו זצ״ל, נשיא מכון צורבא מרבנן, ברך ועודד אותי מאז יומו הראשון של המכון, שנקים מסגרות ללימוד ההלכה גם לנשים. בשונה ממה שהיה לפני אלף שנה, ההתייחסות לנשים בימינו היא כאל ציבור משכיל".

"נשים רבות בציבור הדתי לאומי משמשות בתפקידים בכירים, בתפקידי מפתח, עורכות דין, מורות, רואות חשבון ומובילות במנעד רחב של תפקידים בשוק העבודה, רק מלימוד הלכה הן 'ממודרות'. בסופו של יום, כל אישה היא פוסקת בביתה, וכמי שלוקחות חלק אינטגראלי בניהול הבית, אין סיבה שלא ילמדו את ההלכה בתוכנית סדורה ומותאמת מהמקור ועד המעשה", אמר הרב אלגאזי. "המגזר הדתי לאומי, מתקדם ואינטליגנטי, מוביל דעה וקובע מדיניות, אך לצערי ולצער רבים, מסתבר שבנושא זה, הוא עדיין שבויי בתפיסות ודעות קדומות ומיושנות".

"אנחנו רואים ערך חשוב מאוד, בהנגשת ההלכה לנשים, יתרה מכך, את השיעורים בהרבה מקבוצות ההלכה לנשים בצורבא מרבנן יעברו נשים. היה זה מרן החפץ חיים זצוק"ל שהורה על חובתן של הנשים ללמוד הלכה. הקמת המסגרות לקבוצות נשים ודאי תעמיק את המחויבות לשמירת ההלכה בבית ובמשפחה", אמר הרב אלגאזי.

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ונשיא מכון צורבא אמר בדבריו כי "חוסר בלימוד הלכה מביא לבורות, לעיתים רבות אנו רואים סיטואציות בהן אנשים מחמירים רק כי לא יודעים על ההלכה על בורייה" הרב אריאל התייחס לסערה המתחוללת בחודשים האחרונים סביב נושא הכשרות למסעדות ואמר כי "האומרים שאי אפשר לסמוך על כשרות הרבנות אינם אלא טועים, המעוניינים בהכשרים מהודרים - שתבור עליהם ברכה, אבל כשרות הרבנות תקפה ועומדת לרווחת תושבי מדינת ישראל".